کد خبر 970924
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹

نماینده بابل گفت: حامی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان هستم و از اینکه هر روز ویژه‌خواران و رانت‌خواران و زمین‌خواران به زمین‌های شمالی ایران تعدی می‌کنند ناراحت می‌شوم.

به گزارش مشرق، نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، درباره زمین‌خواری‌های صورت گرفته در مناطق شمالی ایران و لزوم مقابله با آن گفت: با توجه به اینکه زمین‌خواری‌ها اکثراً در استان‌های شمالی صورت گرفته است باید تلاش کنیم تا در این زمینه با همکاری مجلس و دولت و تعامل قوه قضائیه اقدامات قاطعی را علیه زمین‌خواران که به منابع طبیعی آسیب زده و منجر به از دست رفتن مراتع و جنگل‌ها شده‌اند انجام داد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: بخشی از این زمین‌خواری‌ها متأسفانه توسط مدیران و مسئولان صورت گرفته است که می‌توان در صورتی که طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان هنگامی که با تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شود این زمین‌ها را پس گرفت و درآمد حاصل از آن را به بیت‌المال بازگردانند.

نماینده مردم بابل خاطرنشان کرد: من حامی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان هستم و به عنوان نماینده یکی از شهرهای شمالی کشور از اینکه هر روز ویژه‌خواران و رانت‌خواران و زمین‌خواران به زمین‌های شمالی ایران تعدی می‌کنند ناراحت می‌شوم به همین دلیل از هر کاری که باعث شود دست سودجویان و زمین‌خواران قطع شود استقبال خواهم کرد.

نیازآذری گفت: برای برخورد قاطعانه با زمین‌خواران نیازمند احکام قانونی در قوه مقننه و برخورد قاطعانه قوه قضائیه هستیم؛ در همین راستا از هر طرح و لایحه‌ای در خصوص برچیده شدن زمین‌خواری حمایت می‌کنم.

وی گفت: از هیچ کوششی برای بازگرداندن زمین‌های غصب شده و منازل و ویلاهایی که در جنگل‌ها ساخته شده فروگذار نخواهم کرد چرا که این ساخت و سازهای غیر اصولی علاوه بر از بین رفتن جنگل و مراتع، می‌تواند به حوادثی از جمله سیل‌های سهمگین نوروز سال جاری منجر شود.

منبع: فارس