کد خبر 966587
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

وزیر مشاور در امور خارجی امارات متحده عربی در پیامی توییتری، به حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان و حمله به فرودگاه «ابها» در عربستان سعودی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات، عصر دیروز در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «حملات امروز به نفتکش‌ها در دریای عمان و هدف قرار دادن فرودگاه ابها در عربستان سعودی تحولی نگران کننده و تنشی جدی است.»

این وزیر اماراتی افزود چنین حوادثی تحرک جامعه جهانی برای تضمین امنیت و ثبات منطقه‌ای را می‌طلبد.

این دیپلمات اماراتی، روز چهارشنبه نیز در توییتی در تلاش برای مظلوم نمایی متجاوزان اماراتی و سعودی ادعا کرده بود که «حمله انصارالله به فرودگاه ابها و حملات مکرر به اهداف غیرنظامی در عربستان سعودی، ثابت بودن موضع اولیه امارات برای حمایت همه‌جانبه از عربستان سعودی را مورد تایید قرار می‌دهد.»

طی روزهای اخیر پاسخ موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به حملات مستمر ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی به مناطق مختلف یمن، افزایش یافته است. نیروهای یمنی طی دو روز گذشته در دو نوبت، فرودگاه ابها در جنوب عربستان را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار دادند.

فرودگاه منطقه‌ای ابها که گفته می‌شود از سال ۲۰۱۶ به فرودگاه بین‌المللی تبدیل شده، در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان سعودی واقع شده است.

منبع: تسنیم