کد خبر 944408
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و هشت تیم حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند.

به گزارش مشرق، قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (جمعه به وقت تهران) با حضور نمایندگان هشت تیم صعود کننده به این مرحله در مقر اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در شهر نیون سوئیس برگزار شد و تیم‌های حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند.

بر این اساس تیم‌ها در این مرحله به شرح زیر به مصاف هم خواهند رفت: (نام تیم‌های میزبان دیدار رفت ابتدا آمده است)

بازی اول: آژاکس - یوونتوس

بازی دوم: لیورپول - پورتو

بازی سوم: تاتنهام - منچسترسیتی

* بازی چهارم: بارسلونا - منچستریونایتد

* اگرچه بارسلونا میزبان است اما طبق قوانین یوفا مبنی بر ممنوع بودن میزبانی دو تیم همشهری در یک شب، بازی رفت منچستریونایتد و بارسلونا در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می‌شود.

بازی‌های رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ‌های ۹ و ۱۰ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۹۸) و بازی‌های برگشت این مرحله نیز در تاریخ‌های ۱۶ و ۱۷ آوریل (۲۷ و ۲۸ فروردین ۹۸) برگزار خواهد شد. برنده این دیدار حکم میزبان دیدار نهایی را دارد.

بازی‌های رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم در تاریخ‌های ۳۰ آوریل و یک مِی (۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ۹۸) و بازی‌های برگشت این مرحله هم در تاریخ‌های ۷ و ۸ مِی (۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ۹۸) برگزار خواهد شد.

همچنین بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته برنده بازی سوم در دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی میزبان بازی برنده اول خواهد بود و در دیگر رقابت مرحله نیمه‌نهایی هم برنده بازی چهارم در مسابقه رفت پذیرای برنده بازی دوم خواهد بود.

دیدار فینال در ورزشگاه واندا متروپولیتانو شهر مادرید و در تاریخ شنبه ۱۱ خرداد ۹۸ برگزار می‌شود.

علاوه بر بازی بارسلونا و منچستریونایتد که حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی این مرحله است دوئل رونالدو در یوونتوس با آژاکس، تیمی که در مرحله قبل رئال مادرید را حذف کرد از نکات جالب خواهد بود.