اصلاح طلبان که در توهین به ائمه اطهار ید طولایی دارند در توهینی دیگر که حاکی از عدم قوه تفکیک بین گروه سیاسی رقیب و امام رضا(ع) است به ساحت مقدس این امام بزرگوار توهین کردند.

سرویس سیاست مشرق - متاسفانه سریال توهین‌های اصلاح‌طلبان به ارزشها و مقدسات هنوز ادامه دارد. در آخرین توهین خبرنگار روزنامه اصلاح طلب «جهان صنعت» در توئیتی که در آن هیچ گونه احترام و تواضعی به شخصیت معصوم دیده نمی‌شود؛ این خبرنگار حرف‌هایی درباره امام علی بن موسی الرضا(ع) که ایرانیان افتخار خادمی و میزبانی از آن حضرت را دارند، زده که افکارعمومی را جریحه دار کرده است..

**بخش هتاکانه این توییت بدلیل جلوگیری از اشاعه آن، محو شده است**

درواقع این خبرنگار اصلاح‌طلب با توجه به عناد سیاسی که دارد توئیتی توهین آمیز درباره امام رضا (ع) منتشر کرده است. اختلاف و انتقاد سیاسی جای خود را دارد اما اینکه به واسطه انتقادی که به گروه و یا جریان سیاسی عقیدتی ساحت مقدس امام رضا (ع) توهین شود، نه تنها هیچ توجیهی ندارد بلکه مستوجب عقوبت نیز هست. کما اینکه افکارعمومی در توئیتر خواستار برخورد جدی قضائی با فرد خاطی شده است. 

این نوع طرز برخورد اصلاح‌طلبان با مقدسات بسیار قابل تامل است. برخی از افراد منتسب به این جناح سیاسی در تندروی سیاسی کار را به جایی رسانده‌اند که برای تخریب وجهه افراد به مقدسات و اعتقادات آنان حمله می‌کنند. مشخص نیست قرابت توهین به امام رضا (ع) و حمله به رقیب سیاسی در مشهد چیست؟ در این عرصه به نظر می رسد عدم برخورد لازم و عدم حساسیت اصلاح‌طلبان در برابر توهین افراد منتسب به این جناح سیاسی به معصومین و ارزشها باعث جری شدن این افراد و ادامه دار شدن سریال این توهین‌ها و هتک حرمت‌ها شده است.

بیشتر بخوانید:

جملاتی که اصلاح‌طلبان را به نابودی کشاند

البته در این مورد خاص روزنامه «جهان صنعت» در توئیتی ضمن رد انتساب این توهین به مجموعه این روزنامه بیان کرده است که برخورد لازم با فرد خاطی انجام شده، اما در این حیطه مطرح نشده که چه برخوردی با او انجام گرفته است و آیا میزان مجازات و برخورد با تخطی که انجام شده یکسان است.

البته اصلاح‌طلبان ید طولایی در عرصه توهین به معصومین دارند. همواره این سخنان عجیب و توهین آمیز از سوی جریان منتسبان به جریان اصلاحات منتشر شده است و همیشه مردم و افکارعمومی با آن برخورد جدی کرده‌اند. اما هیچگاه این موضوع برای جریان اصلاحات درس عبرت نشده که با آتش بازی نکنند. متاسفانه در این هتک حرمت‌ها نیز اغلب به ساحت امام رضا(ع) توهین شده است. 

در همین زمینه، مجری برنامه افتتاح ستاد انتخابات روحانی در ایلام با قرائت متنی با عنوان «نامه‌ای به امام رضا علیه‌السلام» به ساحت امام رضا (ع) اهانت کرد و گفت:

«آری امام رضا جان بگذار همین اول نامه گلگی خود را از شما امام عزیز داشته باشم، مرد حسابی! مگر شما فقط امام هشتم اصولگریان هستی؟ پس ما اصلاح‌طلبان چی!»

به نظر می رسد در این زمینه نیز قوه تفکیک این افراد عمل نکرده و نتوانستند بین رقیب سیاسی که در مشهد حضور دارد و امام رضا(ع) تمایز قائل شوند.

لازم به یادآوری است که این جریان سیاسی علیرغم ژست اتوکشیده و بورژوازی خود اما در توهین به ارزش‌های اسلامی، مردم ید طولایی دارد که در ادامه به مصادیقی از این ژنتیک عجیب اشاره می‌شود،اما این سئوال اساسی هنوز وجود دارد با توجه به برخورد افکارعمومی با این قبیل تحرکات علیه مقدسات که همواره مانند یک آش شور مردم آن را پس زد، چرا اصلاح طلبان از آن عبرت تاریخی نمی گیرند و بر اشتباه خود مداومت می ورزند:

محمد سروش‌محلاتی، فعال اصلاح‌طلب: ما شاد نیستیم چون فقط امام حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم!

هاشم آغاجری: «امام علی (ع) با رفراندوم طبیعی قدرت را به دست گرفت. با این همه از نظر شیعیان امام معصوم بود… منطقی که می‌گوید رضایت خدا خارج از رضایت مردم است، مبنای استبداد است. و فلسفه سیاسی اموی – یزیدی بر همین استوار است.»

مهرانگیز کار ، کیان ، ش ۴۵ :احکام کیفری اسلام کارآیی ندارد و موجب رواج خشونت می گردد .

عبدالکریم سروش:ولایت پیامبر بعد از به کسی منتقل نشده است.

محسن کدیور:معصومین (ع) فقط در کلیات و اصول اسوه اند.

رجبعلی مزروعی:حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است.

برچسب‌ها