کد خبر 835197
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

به گزارش مشرق، « حسینعلی حاجی دلیگانی»  نماینده دوره های نهم و دهم مجلس در واکنش به بخشنامه ممنوعیت دیدار دانش اموزان از گلزارهای شهدا و دیدار با جانبازان با انتشار عکس نامه تذکر کتبی به وزیر آموزش و پرورش در توئیتر نوشت: هدف از بخشنامه ممنوعیت ملاقات دانش اموزان از جانبازان و گلزارهای شهدا چیست؟

جوابیه آموزش و پرورش

با سلام و احترام ؛
عطف به مطلب مندرج در آن پایگاه خبری، به تاریخ 8/12/96 باعنوان «بخشنامه عجیب آموزش و پرورش: دیدار با جانبازان ممنوع» پاسخ مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش  جهت تنویر افکار عمومی
به استحضار می رساند:
-بخشنامه مورداشاره نماینده محترم، دستورالعمل آزمایشی ارسالی به استان ها بوده است که تا پایان فروردین ماه سال97 پس از رفع مشکلات احتمالی آن به صورت یک دستورالعمل نهایی برای اجرا به استان ها ابلاغ خواهد شد.
- در این دستورالعمل آزمایشی استفاده از واژه «گلزار شهدا» و یا «ممنوعیت ملاقات دانش آموزان از جانبازان دفاع مقدس» کم دقتی بوده است و قطعاً در دستورالعمل تکمیلی این واژه ها اصلاح می شود.
- در دستورالعمل آزمایشی، منظور از حضور دانش آموزان، منوط به دانش آموزان کلاس های اول و دوم ابتدایی و پیش دبستانی ها در آرامستان ها بوده که متخصصان علوم تربیتی با حضور کودکان خردسال در این مکان ها مخالف هستند.
- تمامی اقدامات و برنامه های آموزش وپرورش براساس اهداف سند تحول بنیادین که موردتأیید و تأکید مقام معظم رهبری است، تدوین و اجرایی می شود و همواره با رویکرد تربیتی و اهتمام به مبانی ارزشی و دینی به تربیت
دانش آموزان در تراز اهداف سند تحول اقدام کرده و بارها این مطالب از زبان مسئولین آموزش و پرورش در
رسانه های مختلف منتشر شده است.
- این وزارتخانه به مردم و نهادهای رسمی کشور اطمینان می دهد که در هیچ یک از بخش های آموزش وپرورش، سند 2030 اجرا نمی شود و با جدّیت ثبت به تخلفاتی که شائبه اجرای این سند را به اذهان متبادر می سازد، برخورد می کند؛ لذا نباید صدور دستورالعمل آزمایشی که هنوز به تصویب نرسیده است را به پای اجرای سند 2030 گذاشت.
    خواهشمنداست طبق قانون مطبوعات و رسانه ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در همان صفحه و با همان قلم اقدام لازم صورت گیرد.