در جریان درگیری‌های چند ساعت گذشته ارتش سوریه با تروریست‌های جبهه النصره، حدود ۳۰ تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق، استان قنیطره سوریه امروز پس از یک ماه آرامشی نسبی، شاهد درگیری های سنگین بود و یک بار دیگر عناصر تروریستی جبهه النصره ( شاخه رسمی گروه تروریستی القاعده در سوریه)، حملات گسترده ای را علیه نیروهای جبهه مقاومت انجام دادند.

دهها تن از عناصر تروریستی جبهه النصره که از پشتیبانی ویژه رژیم صهیونیستی برخوردار بودند، با انجام حملات سنگین، بازهم شانس خود را برای اشغال شهرک « الحضر» و شکستن محاصره هم قطاری هایشان را در جنوب غرب استان دمشق آزمایش کردند.

حملات تروریست های جبهه النصره از محورهای غربی (منطقه قرص النفل و مرز جولان اشغالی)، جنوب شرق (شمال شرق ارتفاع مهم حمریه) و محور شمالی (ارتفاع الهره) علیه نیروهای هنگ جولان، دفاع ملی و ارتش سوریه آغاز شد.

تروریست های جبهه النصره در گام نخست برای ملتهب کردن منطقه، یک خودروی انتحاری را در محور غربی (الوسیط) منفجر کردند که منجر به شهادت ۹ نفر و مجروحیت ۲۵ نفر از شهروندان غیر نظامی در منطقه  شد.

پس از درگیری های سنگین چند ساعته، عناصر تروریستی توانستند در محور غربی، دو منطقه مرزی « الوسیط» و « قرص النفل» و در محور شمالی، ارتفاع «الهره» را به اشغال خود درآورند و  محاصره همرزمان تروریست خود را در جنوب غرب استان دمشق بشکنند.

اما نیروهای جبهه سوری در سریع ترین زمان توانستند ابتکار عمل را در منطقه در دست گیرند و با متوقف کردن پیشروی تروریست ها، عملیاتی را برای بازپس گیری مناطق اشغال شده انجام دهند.

یک منبع میدانی در گفت و گو با مشرق به جزئیات عملیات نیروهای سوری در این محور اشاره کرد و گفت: نیروهای ارتش، هنگ جولان و دفاع ملی دقایقی قبل موفق شدند منطقه « الوسیط » و « النفل» را دوباره بازپس بگیرند.

نیروهای سوری درصدد هستند با بازپس گیری ارتفاع « الهره»، ارتباط عناصر تروریستی را در جنوب غرب استان دمشق با دنیای خارج دوباره قطع کنند ؛ ارتفاع «الهره» به دلیل مشرف بودن بر شهرک « الحضر» از اهمیت بالایی برخوردار است. درگیری های سنگین در محور جنوب شرق (شمال شرق ارتفاع مهم حمریه) ادامه دارد.

در جریان این درگیری های چند ساعت گذشته، حدود ۳۰ تن از تروریست ها به هلاکت رسیدند؛ نام «صایل حسن العیط»، سرکرده میدانی گروه تروریستی جبهه النصره در این عملیات در لیست کشته شدگان دیده می شود.

به گزارش مشرق، حملات امروز گروه تروریستی جبهه النصره با حمایت های گسترده رژیم صهیونیستی انجام شد؛ رژیم صهیونیستی امروز یک مسیر از حومه جولان اشغالی ( منطقه قرص النفل) برای حملات تروریست های جبهه النصره علیه مواضع نیروهای سوری در شهرک « الحضر» باز کرد.

برچسب‌ها