کد خبر 734289
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

رئیس رسانه ملی در چین گفت: مبارزه با بی عدالتی ها به عنوان ریشه اصلی بروز تروریسم از جمله وظایف رسانه‌های امروز است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - رئیس رسانه ملی در مراسم گشایش چهاردهمین نشست روسای رسانه‌های آسیا(AMS) در شهر «چینگ دائو» چین با بیان اینکه رسانه‌ها در دنیای امروز وظیفه سنگین ترویج صلح و دوستی، اخلاق و معنویت و مبارزه با دین هراسی را بر عهده دارند، گفت: مبارزه با بی‌عدالتی‌ها به عنوان ریشه اصلی بروز تروریسم از جمله وظایف مبرم رسانه‌های امروز است.

 عسکری که به عنوان رئیس مجمع عمومی اجلاس رسانه‌های آسیا - اقیانوسیه در چهاردهمین نشست روسای رسانه‌های اسیایی در چین سخن می‌گفت، افزود: در حال حاضر در نقاط مختلف دنیا با پدیده شوم جنگ، ناامنی و به ویژه تروریسم مواجه هستیم و این پدیده حاکی از توسعه نیافتن کافی جوامع انسانی در جهت همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر است.

رئیس رسانه ملی به حملات تروریستی در لندن و کابل و کشته و مجروح شدن ده‌ها انسان بی‌گناه اشاره و مراتب تاسف و همدردی خود را با آسیب‌دیدگان این حوادث ابراز کرد.

 وی این نشست را فرصتی مناسب برای گفت‌وگو، تبادل نظر و تعامل سازنده در خصوص مهمترین چالش‌ها و موضوعات رسانه‌ای عصر حاضر در منطقه آسیا – اقیانوسیه و جهان دانست.

عسکری با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی در نقاط مختلف جهان گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در جهت‌گیری این تحولات ایفا می‌کنند.

وی به انقلاب ارتباطات و اطلاعات و نزدیک شدن جوامع مختلف به یکدیگر و تعامل و ارتباط بیش از پیش آن‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به این موضوعات، ضرورت همزیستی مسالمت آمیز و همدلانه آحاد جامعه بشری، مستقل از رنگ و نژاد و مذهب، به یکی از پایه‌های اساسی توسعه در دنیای امروز تبدیل شده است.

علی عسکری به نقش رسانه‌های زمینی، ماهواره‌ای و شبکه‌های جهانی پهن باند و اثرگذاری این رسانه‌ها بر روی زندگی بشر اشاره کرد و افزود : اینترنت به عنوان یک ابر رسانه و تالار گفت‌وگو، برای اقناع جهانی به منظور پذیرش هنجارهای قدرت‌های بزرگ تبدیل شده است، اما گاهی این پدیده با شکستن مرزهای میان کشورها، بداخلاقی را در جوامع و سبک زندگی مردم شکل می‌دهد.

رئیس سازمان صدا و سیما، حداکثر سازی استفاده بهینه از رسانه‌های اینترنتی و حداقل سازی زیان‌های آن را از اهداف جوامع بشری دانست و ابراز امیدواری کرد، موسسه توسعه رادیو تلویزیون‌های آسیا – اقیانوسیه (AIBD) از طریق سازمان ملل و سازمان‌های وابسته جهانی از جمله (UNDP) و یونسکو و حتی (ITU) به این موضوع با اهمیت جهانی به نحو شایسته بپردازد و آن را در دستور کار خود قرار دهد.

 وی گفت: گردهمایی مدیران ارشد رسانه‌های آسیایی، فرصت مغتنمی برای تبادل اندیشه‌ها در این موضوع است.