روحانی در سال ۹۲ درباره حل معضل بیکاری گفته بود: اگر تنها ۱۰ میلیون گردشگر وارد کشور شود، ۴ میلیون شغل درست می شود و می‌توانیم مشکل بیکاری را حل کنیم.

سرویس سیاست مشرق - دولت یازدهم با وعده‌های عجیب و غریب در سال ۹۲ بر سر کار آمد. از وعده حل کردن بیکاری تا تشکیل وزارت بانوان. وعده‌هایی که بسیاری از آنها عملی نشد.

در روزهای اخیر، محمدباقر قالیباف که سابقه بسیار روشنی در فعالیت‌های اجرایی در عرصه اجرایی دارد، وعده ایجاد ۵ میلیون شغل را به مردم داد. در مقابل این وعده، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرحله نخست اتصال فیبرنوری به منازل در سخنانی افزود: برخی می گویند و شعار می دهند که می خواهند این میزان شغل ایجاد کنند، این برادر عزیز یا شغل ایجاد نکرده یا عدد و رقم متوجه نمی شود.

وی با بیان این که شغل ایجاد کردن کار بسیار دشواری است، خاطرنشان کرد: اقتصادی که ظرفیتش مشخص است که چه مقدار شغل می توان ایجاد کرد اگر کسی بگوید چند میلیون شغل ایجاد می کنم، معلوم است که می خواهد مردم را فریب دهد.

اما بهتر است کمی به عقب برگردیم و وعده‌های حسن روحانی را در سال ۹۲ مرور کنیم.

روحانی در سال ۹۲ درباره حل معضل بیکاری گفته بود: ما ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بیکار داریم و اگر تنها ۱۰ میلیون گردشگری وارد کشور شود بیش از ۱۳ میلیارد دلار درآمد ارزی و ۴ میلیون اشتغال درست می‌شود، یعنی با یک حرکت صحیح در یک مسئله اقتصادی و اجتماعی می‌توانیم بیکاری را حل کنیم، بیکاری که امروز تنها مشکل اقتصادی نیست بلکه مشکل اجتماعی نیز هست و معضلات فراوانی به همراه دارد.

این وعده روحانی طی این چهار سال محقق نشد و طبق آمار مرکز آمار در زمستان ۹۵، بیش از ۳ میلیون ۱۰۰ هزار بیکار در کشور وجود دارد.

حال سؤال اینجاست چگونه افرادی که خود برای اولین بار وعده‌های پوپولیستی مطرح کرده‌اند و تلاش زیادی نیز برای تحقق وعده خود نکرده‌اند، چگونه دیگران را به دادن وعده‌های پوپولیستی متهم می‌کنند؟!

برچسب‌ها