کد خبر 658951
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

وزیر راه و شهرسازی گفت: کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن به سرعت تشکیل می‌شود و صحبت‌های بین راننده و مرکز کنترل ضبط شده و قابل بررسی است.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی  اظهار داشت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان سمنان به این منظور تشکیل شد تا مشخص شود حادثه چگونه رخ داده است و اقداماتی که بعد از آن صورت گرفته، چگونه بوده است.

وی افزود: همه این سخنان باید از ابتدا بررسی و پیاده‌سازی شود تا ببینیم چه گفت‌وگوهایی صورت گرفته و چه علایمی داده شده است و به چه دلیل این حادثه رخ داده است.
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پس از حادثه‌ای که در سال‌های گذشته رخ داد، با سامانه‌های اتوماتیک توانسته بودیم وضع ایمنی را این محور که شلوغ‌ترین محور کشور است، برقرار کنیم و حادثه‌ای را پس از آن نداشتیم.
 
آخوندی افزود: کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن درباره دلیل نهایی رخداد این حادثه اظهار نظر خواهد کرد اما در جلسه امروز در استانداری سمنان، رسیدگی به مجروحان و آسیب‌دیدگان این سانحه مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: از 103 مجروحی که به بیمارستان منتقل شدند، اکثر آنها به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند؛ 18 نفر در دامغان و هشت نفر در سمنان بستری هستند و بقیه به طور کامل مرخص شده‌اند و مشکل خاصی نداشتند.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: راجع به متوفیان قرار است به سمنان منتقل شوند و با مقام قضایی و پزشکی قانونی مذاکره شود تا با توجه به اینکه تعدادی از متوفیان مربوط به استان آذربایجان هستند، با اجازه مقام قضایی و پزشکی قانونی به تبریز منتقل شوند.
 
آخوندی گفت: در حال عزیمت به بیمارستان برای عیادت از مجروحان هستم و امیدواریم آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم در جهت کمک به خانواده‌ها صورت گیرد. همه خانواده‌ها چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد.
 
وی گفت: آمار دقیقی از کشته‌شدگان وجود ندارد چون تعدادی از سالن‌ها که دچار آتش‌سوزی شده است، در دست جابجایی بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر تا ساعت 19:30 امشب حداکثر باز می‌شود.

حادثه به واسطه تصادف دو قطاری صورت گرفته که قطار نخست در نزدیکی ایستگاه هفت‌خوان در محدوده راه آهن شمال‌شرق (1) توقف داشته است و قطار دوم از پشت با وی برخورد کرده است.

در راه‌آهن، کمیسیون بررسی سوانحی وجود دارد که دستور داده شد به سرعت تشکیل شود و به ابعاد مختلف وقوع این سانحه بپردازد.
 
تمام صحبت‌هایی که بین راننده و مرکز کنترل صورت گرفته، ضبط شده است و قابلیت بررسی دارد.
منبع: فارس