کد خبر 649962
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

50 عنصر تروریستی در نزدیک منطقه «الکتیبه المهجوره» واقع در راه «ابطع» در ریف درعا در کمین ارتش سوریه گرفتار آمدند و کشته شدند.

 به گزارش مشرق، عناصر تروریستی موسوم به معارض در رسانه های خود از کشته شدن شمار زیادی از عناصر خود در استان درعا واقع در جنوب سوریه خبر دادند.

وبگاه خبری «ارم» گزارش داد که ارتش سوریه در نزدیک منطقه «الکتیبه المهجوره» واقع در راه «ابطع» در ریف درعا کمینی برای تروریستها ایجاد کرده بود.

گروههای مسلح از دیروز عملیاتی جدید برای تصرف الکتیبة المهجوره آغاز کردند اما به سد محکم ارتش برخورد کردند. برخی از فعالان رسانه‌ای وابسته به معارضان اعلام کردند که در جریان این کمین بیش از 50 فرد مسلح از پای درآمدند.

به گزارش این وبگاه، افرادی که کشته شدند از مجموعه یورش بودند. عناصر این گروه در آغاز خود را به خاکریز شمال غرب این منطقه رساندند و تصمیم گرفتند که برای آغاز یک حمله غافلگیر کننده در مواضع خود بمانند و این حمله را بامداد آغاز کنند.

بنا بر این گزارش، نیروهای مقاومت سوریه اما فورا پس از این مسئله، با خمپاره و رگبار آنان را به گلوله بستند و این مسئله سبب شد که تروریستها نتوانند عقب نشینی کنند و کشته شدند.

تروریستها عملیاتی موسوم به «صد البغاة» را در جنوب سوریه آغاز کردند تا مناطقی را که ارتش سوریه طی دو ماه گذشته آزاد کرده بود، مجددا اشغال کنند، ولی تا کنون موفقیتی در این زمینه به دست نیاورده‌اند.

جبهه های درگیری در استانهای درعا و «قنیطره» از چند ماه پیش تا کنون شاهد آرامش نسبی است. در میان اما برخی از تروریستها قصد دارند همرزمان خود را تحریک کنند تا از فشار نیروهای مقاومت به تروریستها در حلب کاسته شود.
منبع: فارس