کد خبر 639341
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

در ایام محرم هفت کتاب از کتابهای عاشورایی را معرفی مطالع معرفی می کنیم.

حسینیه مشرق-  اسامی هفت کتاب از بهترین کتابهای عاشورایی را در ادامه مشاهده می کنید:
 
اول: کتاب "رحمت واسعه" که جمع آوری نکات خاص حضرت آیت الله بهجت است و براى علاقمندان به سیر و سلوک عاشورایی بی نظیر است.

دوم: هنوز هم کتاب "فتح خون"(یا روایت محرم) اثر شهید آوینی براى کسانی که علاقه به برش های عرفانی به تاریخ کربلا هستند، جزء بهترین هاست. انتشارت واحه

سوم: رمان "نامیرا" اثر صادق کرمیار قصه ای مبتنی بر بخشی از تاریخ تلخ کوفه که خواندنی است. نشر نیستان

چهارم: برای کسانی که به دنبال روایت های ناب در خصوصیات و فضیلت عزاداری و حب حضرت اباعبدالله علیه السلام هستند همچنان کتاب "اشک روان بر امیر کاروان" ترجمه کتاب نفیس خصائص الحسینیه اثر مرحوم شیخ جعفر شوشتری را توصیه می کنم.

پنجم: "کتاب آه" در قطع رقعی اثر یاسین حجازی حاصل بازخوانی و ویرایش نفس المهموم نوشته شیخ عباس قمی است که رهبر معظم انقلاب درباره اش فرموده اند: "اگر برای ذکر مصیبت کتاب نفس المهموم مرحوم محدث قمی را باز کنید و از رو بخوانید براى مستمع گریه آور است."

ششم: به کسانی که به آثار سید مهدی شجاعی علاقه دارند کتاب "سقای آب و ادب" در قصه ی حماسی و عاشقانه حضرت ابالفضل العباس علیه السلام را توصیه می کنم. نشر نیستان.
 
هفتم: اهل شعر و شاعری کتاب "گنجشک و جبرییل" اثر مرحوم سید حسن حسینی را فراموش نکنند. سید وصیت کرده بود این کتاب را با او دفن کنند تا شفیعش باشد و چنان شد. رهبر معظم انقلاب گفته بودند من این کتاب را ایستاده خواندم، دیدم نمی شود نشسته خواند!