کد خبر 634042
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه عصر روز گذشته پس از ساعتها نبرد سنگین با ائتلاف دو گروه تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد موفق به بازپس گیری دو منطقه جدید در شمال استان حماه این کشور شده اند.

گروه جهان مشرق- نیروهای ارتش و بسیج مردمی سوریه عصر روز گذشته پس از ساعتها نبرد سنگین با ائتلاف دو گروه تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد موفق به بازپس گیری دو منطقه جدید در شمال استان حماه این کشور شده اند.


بنابر این گزارش، نیروهای ارتش سوریه طی روزهای گذشته عملیات وسیعی را برای پاکسازی منطقه شمالی استان حماه سوریه آغاز کرده اند. کانون نبردها میان ارتش سوریه و گروه های تروریستی تکفیری در اطراف شهر معردس قرار دارد که طی آن کنترل سه منطقه جدید بدست نظامیان سوری افتاده است. این مناطق شامل "العبادة، ایستگاه گاز، الخزان و المدرسة" در بخش شرقی معردس می باشد. در این عملیات 15 تروریست از گروه های جیش النصر (ارتش آزاد) و جندالاقصی (القاعده) به هلاکت رسیده اند که 11 تن از آنها از اتباع غیر سوری هستند. القاعده و ارتش آزاد همزمان با آغاز اجرای طرح آتش بس فراگیر و یکجانیه از سوی دولت سوریه اقدام به اشغال ده شهرک و روستا در شمال حماه کرده اند.