کد خبر 624904
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

صدها تن از ساکنین شهر عین العرب واقع در شمال استان حلب سوریه با برپایی تجمعی در مجاورت مرز ترکیه به حملات ارتش این کشور به مواضع شبه نظامیان چند ملیتی کرد اعتراض کردند.

گروه جهان مشرق- صدها تن از ساکنین شهر عین العرب واقع در شمال استان حلب سوریه با برپایی تجمعی در مجاورت مرز ترکیه به حملات ارتش این کشور به مواضع شبه نظامیان چند ملیتی کرد اعتراض کردند.


بنابر این گزارش، در این تجمع حاضران با در دست گرفتن تصاویر عبدالله اوجالان رهبر گروه تروریستی تجزیه طلب پ.ک.ک (حزب کارگردان کرد ترکیه) و پرچم گروه جدایی طلب ی.پ.گ خواستار توقف حملات هوایی  و زمینی ارتش ترکیه و گروه های تروریستی تکفیری وابسته به آن علیه مواضع شبه نظامیان کرد چند ملیتی شده اند. لازم به ذکر است که روز گذشته در جریان بمباران مقرهای دو گروه تروریستی ی.پ.گ و پ.ک.ک در حاشیه جنوبی شهر جرابلس 35 تن شامل چند غیرنظامی جان خود را از دست داده اند. 


دولت ترکیه از گروه های شبه نظامی مسلح مذکور خواسته بود برای جلوگیری از درگیری با نظامیان این کشور تا بخش شرقی نهر فرات عقب نشینی کنند که با مخالفت آنها مواجه شده بود. اعتراض ساکنین شهر عین العرب در حالی است که طی یکسال گذشته نظامیان آمریکایی اقدام به ایجاد پایگاه نظامی در حاشیه آن کرده اند. این اقدام آمریکا بر خلاف نص صریح اصل حاکمیت اراضی کشورها می باشد.