کد خبر 604204
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

اگرچه بحران و کودتا در ترکیه با سرعت بسیار زیاد اتفاق افتاد، ولی ظاهر امر نشان می‌دهد این کودتا با شکست روبرو شده و همین مسئله تحلیل‌های متفاوتی را در اذهان کارشناسان و تحلیل‌گران بوجود اورده، حال نظر شما درباره حوادث شب گذشته ترکیه چیست؟

سرویس سیاست مشرق - ترکیه شب ناآرام و پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشت. پیچیدگی و سرعت تحولات تا جایی بوده که لحظه‌ به لحظه اخبار متعدد و تازه‌ای از تحولات داخلی این کشور به گوش می‌رسد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور در سخنرانی‌های اولیه «فتح‌الله گولن» واعظ، نویسنده و تدریس کننده علوم اخلاقی که در پنسیلوانیای آمریکا زندگی می‌کند و به اپوزیسیون دولت وی بدل شده است را عامل پشت پرده کودتای ترکیه خوانده است و بخشی از کارشناسان نیز خود اردوغان را با توجه به سرعت حوادث و شکست زودهنگام کودتای ترکیه عامل این رخداد تاریخی نامیده‌اند. برخی از کارشناسان نیز در حوزه بین‌الملل دست آمریکا و سعودی‌ها را در پس پرده این کودتا دیده‌اند.

نظر شما درباره این حوادث چیست؟ چه عواملی در کودتای همسایه شمال غربی کشورمان دخیل بوده و چه مواردی نیز سبب شکست این کودتا شد؟ نقش چه کسانی را در این حادثه پررنگ و کم رنگ می‌بینید و سیاست جمهوری اسلامی ایران در این رابطه بایستی به چه صورت باشد؟

نظر خود را در ادامه این خبر با ما به اشتراک بگذارید: