کد خبر 596344
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸

در پی وقوع چندین حمله انتحاری پی در پی طی 48 ساعت گذشته در شهر مسیحی نشین "القاع" در نزدیکی مرز لبنان با سوریه (القاعده) که به شهادت و زخمی شدن ده ها غیرنظامی منجر شد، منابع میدانی از استقرار صدها رزمنده حزب الله در بخشهای مختلف آن خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- در پی وقوع چندین حمله انتحاری پی در پی طی 48 ساعت گذشته در شهر مسیحی نشین "القاع" در نزدیکی مرز لبنان با سوریه (القاعده) که به شهادت و زخمی شدن ده ها غیرنظامی منجر شد، منابع میدانی از استقرار صدها رزمنده حزب الله در بخشهای مختلف آن خبر داده اند.


بنابر این گزارش، به محض وقوع دور دوم حملات انتحاری که یک کلیسای متعلق به شهروندان مسیحی ساکن شهرک القاع را هدف قرار داده و 15 شهید و 20 زخمی برجای گذاشت، بیش از 30 خودروی زرهی به همراه صدها رزمنده حزب الله پس از هماهنگی با نیروهای پلیس و ارتش لبنان در این شهرک حضور یافته و در بخشهای مختلف آن مستقر شده اند. طی 48 ساعت گذشته حداقل 8 حمله انتحاری در یان شهرک انجام گرفته و کلیه قربانیان آن از غیرنظامیان بوده اند. به گفته منابع بیمارستانی، اکثر مجروحان و شهدای این حملات از مسیحیان ساکن القاع بوده اند. داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.