شهید مدافع حرم جهانگیر جعفری‌نیا از جانبازان عملیات آزادسازی نبل و الزهرا بود که در دوره درمان در مراسم تشییع دوستان شهیدش شرکت داشت و پس از بهبودی به سوریه رفت و در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) به دوستان شهیدش پیوست.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - "محمد لطیفی" از دوستان شهید مدافع حرم "جهانگیر جعفری‌نیا" اظهار داشت: شهید جعفری نیا از جانبازان عملیات آزادسازی دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه بود که در آن عملیات از ناحیه پا مجروح شد. وی از دوستان شهیدان مدافع حرم سعید مسافر، حامد(مهدی) کوچک زاده و حبیب روحی بود.

وی افزود: در مراسم گرامیداشت این شهدا حضور داشت و آشنایی بنده با ایشان از این مراسم‌ها آغاز شد و با هم دوستی و رفاقت پیدا کردیم. در مراسم تدفین شهید حبیب روحی خود پیکر حبیب را در قبر گذاشت.

لطیفی خاطرنشان کرد: وقتی که جراحت پایش خوب شد و دوره درمانی را گذراند به اصرار خود دوباره به سوریه رفت و در روز 14 خرداد و در سالروز رحلت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سوریه به شهادت رسید.

وی در خصوص ویژگی‌های شخصیتی این شهید مدافع حرم بیان داشت: به اذعان فرماندهان وی، هر وقت ماموریتی به جهانگیر سپرده می‌شد نه نمی‌گفت و ماموریت را با دقت و همت تمام انجام می‌داد. شهید جعفری‌نیا فردی متواضع بود که بیشتر وقت‌ها او را در حال تفکر می‌دیدیم.

لطیفی تصریح کرد: مدتی پیش مراسم تشییع پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی بندرانزلی برگزار شد. منزل این شهید در نزدیکی آن دانشگاه بود و در آن مراسم شرکت کرده بود. هر کس که او را دیده بود، می‌گفت جهانگیر آن روز حس و حال خاصی داشت. منقلب شده بود و چهره‌اش گریان بود. او به شهدای گمنام علاقه خاصی داشت.

وی در خصوص برگزاری مراسم وداع با پیکر شهید و تشییع گفت: امشب مراسم وداع با پیکر شهید در گلزار شهدای رشت و در جوار قبور مطهر شهیدان مدافع حرم برگزار شد. پیکر این شهید نیز امروز صبح ساعت 9 از معراج شهدای رشت به سمت میدان فرهنگ تشییع شد. امروز بعد از ظهر نیز پیکر شهید از سپاه پاسداران بندرانزلی به سمت طالب آباد تشییع و در طالب آباد به خاک سپرده می‌شود.
منبع: دفاع پرس