کد خبر 583744
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

امام جمعه مشهد گفت: شبکه خبرپراکنی انگلیس به اسم مستندات یک مشت دروغ را به امام خمینی(ره) نسبت داده است دروغ‌هایی که حتی برخی افراد نا اهل هم آن را به جد تکذیب کرده‌اند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت ضایعه رحلت امام خمینی (ره) با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان یک شخصیت تاریخی قابل تأمل نیست گفت: عده‌ای سعی می‌کنند امام را در قالب یک شخصیت اساطیری و تاریخی نشان دهند و لذا می‌گویند امام(ره) به زمان خاصی تعلق داشت و دیگر آن زمان سپری شده و تحولات زمانه زندگی سیاسی ما را در جهت دیگری قرار داده است.

وی افزود: عده‌ای سعی می‌کنند تحت عنوان عشق به امام یک چنین تصویری از ایشان به نمایش بگذارند و این بزرگ‌ترین خیانت به امام و حق امام است. امروز یک آمریکایی کافر به امام و تأثیر ایشان در امروز معتقد است و می‌گوید آیت‌الله خمینی چندین سال است از داخل قبر بر یک کشور حکومت می‌کند بعد عده‌ای با ظاهر عشق به امام می‌گویند دوران ایشان سپری شده است.

امام جمعه مشهد در ادامه با بیان اینکه خطر بزرگ برای انقلاب تحریف امام انقلاب است، تصریح کرد: ما هر سال در ایام رحلت امام خمینی(ره) باید در راه، سیره و اهداف ایشان یک بازخوانی داشته باشیم و ببینیم امام چه بود و که بود.

علم‌الهدی ادامه داد: امام یک کتاب مانیفست نه تنها برای ملت انقلابی ایران بلکه برای تمام مسلمانان جهان بود این کتاب مانیفست جزء جزء باید خوانده شود و جزء جزء آن باید راهبر ما در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین راه مبارزه با تحریف امام توجه به اصول امام است، افزود: کلام و رهنمود پیغمبر(ص) در کنار قرآن در طی 23 سال مجموعه‌ای است که شخصیت آسمانی ایشان را در کنار کتاب به عنوان سنت قرار داد. در جریان انقلاب ما نیز مسأله همین است 25 سال عمر امام خمینی(ره) از اول نهضت تا رحلت ایشان که 15 سال آن به مبارزه با استکبار و نظام ستم‌شاهی گذشت و 10 سال آن نیز به بنیان‌گذاری و تأسیس که یک نظام ولایی در برابر همه دکترین‌های سیاسی عالم اختصاص داشت، باید مدنظر قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای آنکه این کتاب مورد تحریف قرار نگیرد باید به اصول امام توجه داشته باشیم و در این راه باید چند اصل به عنوان اصول اصلی، نصب‌العین ما قرار بگیرد.

وی افزود: اصل اول، قائل بودن امام به وجود دو اسلام است. اول اسلام ناب محمدی و دوم اسلام آمریکایی. اسلام آمریکایی دو اسلام است. اسلام سکولار و اسلام تحجر. از نظر امام اسلامی که به حکومت کار ندارد مسلمانش با هر اندیشه سیاسی و هر فرصت طلبی سیاسی می‌سازد، اسلام سکولار و همچنین اسلامی که در یک بخش کوچکی از کارهای احساسی و عاطفی خلاصه می‌شود و می‌گوید هیچ‌چیز به من ربطی ندارد اسلام تحجر و هر دوی آن‌ها را اسلام آمریکایی می‌دانستند.

علم‌الهدی ادامه داد: در روز عاشورا عده‌ای در کربلا خودشان را با قمه غرق خون می‌کنند در حالی که در 50 کیلومتر آن طرف‌تر بچه‌های شیعه را سر می‌برند و می‌خواهند بیایند ضریح امام حسین(ع) را تخریب کنند. مسلمانی این عده که قمه می‌زنند و به آن شیعه کشی کار ندارند ربطی به پیامبر(ص) و امام حسین (ع) ندارد و جزء اسلام تحجر است.

وی با بیان اینکه اصل دوم از اصول اساسی امام خمینی(ره) اتکال به خداوند است، گفت: امام در تمام مراحل قیام و نهضت تا آن روزی که 10 میلیون نفر پیکر ایشان را تشییع کرد، هیچ تفاوتی در روحیه‌شان به وجود نیامد. این به خاطر اتکال به خداوند و ایمان به یاری خداوند بود.

امام جمعه مشهد اصل سوم را اعتقاد به عشق و اراده و نیروی مردم دانست و گفت: امام مردم را قبول داشت. هم به عشق مردم و هم به اراده مردم معتقد بودند و می‌گفتند آنجایی که امکانات نظام در حل مشکلات جواب نمی‌دهد کار را به مردم بسپارید.

علم‌الهدی با بیان اینکه اصل چهارم، عشق و علاقه امام به محرومین بود، گفت: امام سرمایه‌دارهای منفعت‌جو را به عنوان مردم قبول نداشت. امام وقتی گودنشینان تهران به دیدار ایشان آمدند گفتند من یک موی شما را به تمام عمر کاخ‌نشین‌ها نمی‌دهم. امام حتی از ادبیات اشرافی‌گری نیز بدشان می‌آمد.

وی اصل پنجم را سرسختی امام(ره) در استکبارستیزی دانست و با اشاره به خباثت اخیر شبکه سلطنتی انگلیس در متهم کردن امام خمینی(ره) به ارتباط به آمریکایی‌ها، گفت: این انگلیسی‌های بی دین بعد از انتخابات اخیر که چند فقیه بزرگ را مورد حمله قرار دادند و در مواردی نیز به خواسته خود رسیدند دیگر فکر کرده‌اند که مردم مقلد بی بی سی شده‌اند.

امام جمعه مشهد افزود: این شبکه خبرپراکنی آمده به اسم مستندات یک مشت دروغ را به امام خمینی(ره) نسبت داده است، دروغ‌هایی که حتی برخی افراد نااهل هم آن را به جد تکذیب کرده‌اند.

علم‌الهدی ادامه داد: آن‌ها به امام تهمت زدند و مدعی شده‌اند که امام با کارتر و کندی رابطه داشته است. احمق‌تر از انگلیس در دنیا نیست. امام عزیز ما در تمام عمر انقلاب خود یک لحظه و یک آن به دشمن اعتماد نکرده است. او با دشمن دست نداد و حتی هیچ‌گاه در برابر دشمن از استکبارستیزی‌اش کوتاه نیامد.

وی در پایان با اشاره به زعامت رهبر انقلاب بعد از رحلت امام خمینی(ره) گفت: ما بعد از 27 سال داغ امام را مثل روز اول درک نمی‌کنیم چون رهبری داریم که با وجود او هنوز رهنمود‌های امام بر ما حاکم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به بیانات امام درباره رهبر انقلاب، گفت: در یک نامه‌ای که امام به رهبر انقلاب نوشتند، تعبیری نسبت به ایشان به کار بردند که «اگر گمان بکنید که در تمام دنیا، رئیس‌جمهورها و سلاطین و امثال این‌ها یک نفر را مثل آقای خامنه‌ای پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار و بنای قلبی‌اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، پیدا نمی‌کنید.»

وی افزود: امام(ره) همچنین در پاسخ به یکی از نامه‌های رهبر انقلاب در زمان ریاست جمهوری، در وصف ایشان فرمودند: «در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید، روشنی می‌دهید» امروز اقتدار و عزت اسلامی ما مثل زمان امام است و از این نعمت خدا را شکرگزاریم.

منبع: فارس