کد خبر 575009
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

نمایندگان مجلس مصوب کردند که همه درآمدها و هزینه‌های مدارس و مراکز غیردولتی در دفاتر رسمی ثبت شود و مورد بازرسی آموزش و پرورش قرار گیرد.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را مورد رسیدگی قرار داده و مواد 17، 18 و 19 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.
 
به موجب مصوبه مجلس، وجوه مربوط به شهریه مدرسه و مرکز غیردولتی با تشخیص مؤسسان یا نماینده حقوقی ایشان مطابق دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش هزینه می‌شود. سایر وجوه دریافتی مدارس و مراکز موضوع بندهای (ب) و (پ) ماده 14  این قانون زیر نظر شورایی مرکب از نماینده مؤسسان، مدیر، 2 تن از نمایندگان انجمن اولیاء و مربیان و نماینده معلمان مدرسه هزینه می‌شود.
 
وکلای ملت مقرر کردند کلیه درآمدها و هزینه‌های مدارس و مراکز غیردولتی در دفاتر رسمی ثبت می‌شود و مورد بازرسی آموزش و پرورش قرار می‌گیرد. تراز مالی این مدارس و مراکز همه‌ساله توسط مدیر مدرسه یا مرکز تنظیم و پس از تصویب مؤسسان جهت رسیدگی و تأیید نهائی به اداره آموزش و پرورش و اداره امور اقتصادی و دارایی ارائه می‌گردد.
 
تبصره- مشاهده و اثبات دفاتری به غیر از دفاتر رسمی، تخلف محسوب شده و شهریه دریافتی اضافه بر قانون به اولیاء مسترد می‌شود و در صورت تکرار برابر همین قانون برخورد می‌شود.
 
طبق مصوبه مجلس، مدارس و مراکز غیردولتی در برخورداری از کلیه تخفیفات، ترجیحات و معافیت‌های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند.
منبع: فارس