ایرادات بودجه ۹۵ رفع شد، خبر بد برای تراکتور در آستانه دیدار با استقلال، قیمت آرم‌های طرح ترافیک روزانه و... از مهمترین عناوین خبری امروز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری شنبه 18 اردیبهشت ماه به شرح زیر است:

سیاسی

 درگذشت نماینده منتخب مجلس در سانحه رانندگی

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی بامداد امروز در یک سانحه رانندگی در آزادراه قزوین- زنجان درگذشت.

 ایرادات بودجه ۹۵ رفع شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ایرادات لایحه بودجه ۹۵ رفع شد، گفت: لایحه برنامه ششم این هفته در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

 تمجید جهانگیری از ریاست لاریجانی در مجلس نهم

معاون اول رئیس جمهور گفت: رئیس مجلس شجاعانه و مدبرانه و با حمایت همه جانبه خود برجام را عملی کرد.


 شکایت صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت به دیوان عدالت اداری

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان از شکایت این صندوق از دولت به دیوان عدالت اداری به منظور دریافت طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.


فرهنگی

 حکم شرعی مجسمه سازی چیست؟

قرن‌هاست که برخی از فقها و علماء دینی مسلمانان را از مجسمه‌سازی منع کرده‌اند، اما این حکم شرعی چه علتی دارد؟

«آقای‌خاص» هم موسیقی پاپ را کپی می‌کند؟ +صوت

اگر مخاطب جدی موسیقی باشید و کارهای خواننده‌ها و آهنگسازانی که به طور قانونی در داخل کشور فعالیت می‌کنند را رصد کنید، مدام با آهنگ‌هایی مواجه می‌شوید که به نظر آشنا می‌آیند!

رامبد جوان: در توئیتر هیچ صفحه‌ای ندارم +عکس

رامبد جوان مجری برنامه خندوانه با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که هیچ حساب کاربری در شبکه اجتماعی توئیتر ندارد.



 آخرین آمار مخاطبان تلویزیون +نمودار

مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی از افزایش مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی در سال گذشته خبر داد.


اقتصادی

 خنده‌دار‌ترین مشاغل دنیا با درآمد بالا

دانشمندان و طرفداران شکلات فرصت این را دارند که بتوانند در زمینه شکلات در مقطع دکترا به ادامه تحصیل بپردازند. آن‌ها باید بیشتر در زمینه‌های بخش مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی تحقیق کنند و وظیفه آن‌ها بهتر کردن طعم شکلات‌ها و بهبود کیفیت این ماده غذایی پر ارزش است.

 خودرو مشترک ایران و چین وارد کشور می‌شود +عکس

شهباز از تولید آزمایشی خودرو CS35 چانگان خبر داد و گفت: این خودرو که محصول مشترک ایران و یک شرکت چینی است، خرداد ماه سال جاری وارد بازار می شود.



 مسکن اجتماعی، شو تبلیغاتی دولت بود

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونیهای مسکن کارکنان دولت درباره جزئیات مشکلات تعاونی‌های مسکن گفت: این تعاونی‌ها هم اکنون با ۲۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند و واگذاری ۵۰ درصد از ساخت و ساز‌ها به تعاونی‌ها روی کاعذ انجام شد.

بازار سکه در آرامش نسبی، ارز در سراشیبی

در بازار معاملات طلا و ارز تهران سکه بهار آزادی با ثبات و نرخ 4 ارز مرجه با کاهش روبرو شد.


بین الملل


جنگ روانی در نبرد «خان‌طومان» کلید زده شده است

تحلیلگر امور نظامی و عضو اتاق عملیات حلب با بیان اینکه دشمنان سوریه، جنگ روانی گسترده‌ای در پس نبرد خان‌طومان کلید زده‌اند تاکید کرد: نقاط راهبردی همچنان تحت کنترل ارتش سوریه است.

 نگاهی به سوابق اولین شهردار مسلمان لندن +عکس

اسكاي نيوز و بي بي سي انگليسي به مناسبت پيروزي صادق خان در انتخابات شهرداري لندن، تصاويري از گذشته و حال وي را منتشر كردند.



 داوود اوغلو، کناره‌گیری یا برکناری؟

احمد داوود اوغلو در حالی از رهبری حزب حاکم کنار رفته است که گفته می‌شود چه‌بسا وی به قدرتمندترین مخالفان اردوغان تبدیل شده و او را به‌طور جدی در معرض تهدید قرار دهد.

 هواداران سندرز همایش كلینتون را برهم زدند

تارنمای خبری آمریكایی میدیایت (Mediaite) خبر داد كه هواداران برنی سندرز در همایش انتخاباتی هیلاری كلینتون اخلال كرده و وی را مجبور ساختند تا سخنرانی اش را ناتمام به پایان رساند.

ورزشی

 نظر تاج درخصوص اتهام آجرلو به نتیجه انتخابات

رئیس جدید فدراسیون فوتبال گفت: من از لابی‌های شبانه اطلاع ندارم اما من به هر حال با این اعضای مجمع 8 سال کار کردم و از نزدیک همدیگر را می‌شناسیم.

 خبر بد برای تراکتور در آستانه دیدار با استقلال

پزشک تیم تراکتورسازی از غیبت قطعی مهدی شریفی مقابل استقلال خبر داد.

تركيب كامل فرنگی کاران براي نخستين بار در المپيك

حضور كشتي فرنگي ايران با تركيب كامل در بازي هاي المپيك 2016 ريو براي نخستين بار است كه در تاريخ حضور فرنگي كاران ايران در المپيك رخ مي دهد.


 کفاشیان:خوشحالم که دیگر با کی‌روش طرف نیستم

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: یکسری دوست نداشتند در انتخابات باشم و اگر رئیس می‌شدم درگیری‌ها زیادتر می‌شد و به ضرر فوتبال بود، به همین دلیل عدم ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به نفع فوتبال بود.

اجتماعی

 مهمترین علت فرار دختران از زبان وزیر رفاه

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن تاکید بر تغییر ماهیت آسیبهای اجتماعی، به بررسی علت فرار ٥٠ دختر فراری در سال ٩١ اشاره و اظهار کرد: برخلاف تصور، زورگویی و اجبار والدین علت عمده فرار آنان نبود.

 مشخصات تبلت Tab S3 سامسونگ لو رفت +عکس

به نظر می‌رسد علی‌رغم نبود تقاضای کافی در بازار تبلت‌های قدرت از سیستم عامل اندروید، سامسونگ لااقل دو مدل جدید تحت سری گلکسی تب را تا اواسط سال جاری معرفی خواهد نمود.



قیمت آرم‌های طرح ترافیک روزانه اعلام شد

رئیس مرکز صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران قیمت آرم‌های طرح ترافیک روزانه را اعلام کرد.

 دبستانی که در لیست آموزش و پرورش نیست +تصاویر

سقف مدرسه چوبی است با بلوک هایی با قدمت ۲۰ سال. کلاس ها نیمکت ندارند. درس دادن به دانش آموزان این مدرسه در چنین وضعیتی عشق می خواهد. باید عاشق معلمی باشی تا دوام بیاوری.