کد خبر 550613
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵

همزمان با شکستهای پی در پی گروه تروریستی تکفیری داعش در جبهه های سوریه و عراق، منابع رسانه ای از فراخوان گسترده رهبر وهابیون ساکن در جمهوری آذربایجان برای اعزام نیرو به سوریه خبر داده است.

گروه بین الملل مشرق-  همزمان با شکستهای پی در پی گروه تروریستی تکفیری داعش در جبهه های سوریه و عراق، منابع رسانه ای از فراخوان گسترده رهبر وهابیون ساکن در جمهوری آذربایجان برای اعزام نیرو به سوریه خبر داده است.


بنابر گزارشهای رسانه های جمهوری اذربایجان، علی خان موسی اف لیدر جریانات وهابی فعال در این کشور روز گذشته با انتشار یک پیام ویدئویی در اینترنت خواستار بسیج وهابیون برای اعزام به آنچه وی آن را "جهاد در راه خدا"! نامید شده است. وی دانش آموخته مدارس وهابیت در عربستان سعودی و مورد حمایت کشورهای حامی وهابیت همچون عربستان، قطر و امارات قرار دارد. اذربایجان از جمله مناطقی بود که طی قراردادهای ننگین ترکمانجای و گلستان بمدت یکصد سال از ایران جدا شده است.


اکثریت قاطع مردم این کشور را شیعیان 12 امامی تشکیل می دهند. طی سالهای اخیر دولت این کشور تلاشهای وسیعی را برای تغییر بافت مذهبی مردم از طریق گسرتش شبکه های ترویج فرقه ضاله وهابیت و بهائیت در مناطق مختلف صورت داده است. از ابتدای بحران در سوریه هزاران تبعه کشورهای اتحاد شوروی به گروههای تروریستی تکفیری فعال در این کشور پیوسته و بخشی از آنها در درگیری با نیروهای دولتی این کشور به هلاکت رسیده اند.