کد خبر 526105
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

بازیگران ایرانی ممکن است توانایی‌هایی در ایفای نقش داشته باشند اما اغلب آن‌ها «مصاحبه‌شونده‌های» خوبی نیستند و تجربه نشان داده می‌توانند در یک مصاحبه معمولی، چهره‌ای کاملاً غیرمنطقی از خود نشان دهند.

به گزارش مشرق، پرویز پرستویی یکی از بازیگرانی است که توانایی ایفای نقش‌های مختلف از جاهل و کلاه‌بردار گرفته تا شخصیت معنوی و دل‌سوخته را دارد اما زمانی که نوبت به «مصاحبه» می‌رسد، می‌توان اظهارنظرهای عجیب و کاملاً غیرمنطقی از این بازیگر را شنید. این بازیگر سال گذشته نیز در مصاحبه‌ای عجیب اعلام کرده بود: «هشت سال از جشنواره فیلم فجر دور بوده‌ام و حتی فیلم‌های خودم را در جشنواره نمی‌دیدم، اما خوشحالم که بعدازاین دوره، سینمای ما روبه‌جلو حرکت می‌کند. این موضوع را به‌عنوان گله مطرح نمی‌کنم، اما در چند سال گذشته بسیاری از هنرمندان دل‌ودماغ کار کردن نداشتند و دلشان خوش نبود.»

 اما حالا او اخیراً در مصاحبه‌ای، چند نمونه از اظهارنظرهای تاریخی و عجیب خود را مطرح کرده و مثلاً گفته است: «شنیدم الآن برای بازیگران برای حضور روی فرش قرمز لباس طراحی می‌شود که جزو محالات است پایم را روی آن فرش بگذارم. فرهنگ من ایرانی است. من باید بافرهنگ و دنیای خودم این چیزها را آموخته باشم تا بتوانم بپذیرم. اگر در هالیوود این کار را می‌کنند، مرتبط بافرهنگشان است و من هم که می‌بینم، لذت می‌برم. ما بیاییم به‌جای آنکه تزئینات این جشنواره را زیاد کنیم، قضاوت‌هایمان را درست کنیم و مثل سال‌های 60 و 70 کمی دوستانه‌تر و مهربان‌تر برخورد کنیم.»

آنچه امسال از سوی جشنواره در تدارک طراحی است، لباس‌هایی با طراحی ایرانی است که اگر خوب و هنرمندانه اجرا شود، نه‌تنها ایرادی ندارد بلکه حُسن هم محسوب می‌شود و حالا اگر آقای پرستویی واقعاً دغدغه جدی در خصوص ایرانی بودن و پوشش ملی دارد، می‌توانند برای دادن درس عبرت به مسئولان جشنواره و آگاه کردن آن‌ها نسبت به اشتباهی که در پیش دارند، با پوشش‌های ملی ایرانی همچون: گیوه، کلاه نمدی، دبیت، چوخا و دیگر پوشش‌های ملی ایرانی به کاخ جشنواره بیایند تا ضمن اعلام انزجار از فرهنگ غربی، علاقه خود به فرهنگ اصیل ایرانی را هم به نمایش بگذارند.
 
فرش قرمز سلامتی شما را تأمین می‌کند

انتقاد دیگر ایشان از «فرش قرمز» که در این سال‌ها در میان دیگر هنرمندان ایرانی هم باب شده و به نمادی از «استقلال‌طلبی» و «مبارزه با مظاهر غربی» تبدیل گردیده، ازاین‌جهت عجیب است که این مراسم در ایران، هیچ شباهتی به نمونه‌های خارجی آن ندارد و «این فرش قرمز جنجالی» صرفاً موکتی رنگ و رو رفته است که از مقابل آسانسورهای محوطه بیرونی کاخ جشنواره تا مقابل ورودی کاخ انداخته می‌شود تا در روزهای برفی، شرکت‌کنندگان در جشنواره روی کف سنگی محوطه کاخ لیز نخورند و خدای‌ناکرده دست‌وپایشان نشکند. حالا معلوم نیست چرا این‌قدر آش انتقاد از فرش قرمز شور شده است؟!

سینما مثبت پیشنهاد می‌کند مسئولان جشنواره فیلم فجر برای آن دسته از عزیزانی که تمایلی به راه رفتن روی این فرش ندارند، «هلی کوپتر» تعبیه کند تا این دسته از هنرمندان از راه پشت‌بام جشنواره، خود را به کاخ برسانند تا این رویداد از حضور آن‌ها محروم نشود.

منبع: سینما مثبت