کد خبر 524220
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

سرمربی شیاطین سرخ پیروزی تیم در خانه لیورپول را آنقدر روحیه بخش می‌داند که حتی می‌تواند به مردان او برای فتح لیگ برتر کمک کند.

به گزارش مشرق، پیروزی یک بر صفر تیم فوتبال منچستریونایتد برابر رقیب دیرینه‌اش لیورپول در ورزشگاه آنفیلد که باعث صعود شیاطین سرخ به رده پنجم جدول شد، از میزان انتقادات و فشاری که روی سرمربی هلندی این تیم بود نیز کاست و او را تا جایی به آینده تیمش امیدوار کرد که از شانس شاگردان خود برای کسب عنوان قهرمانی صحبت کند.

شاگردان فن‌خال که با آرسنال صدر جدولی هفت امتیاز فاصله دارند، با وجود ارائه یک بازی ضعیف و کسل کننده، در تنها موقعیت گلزنی و تنها شوت داخل چارچوبی که داشتند، به گل رسیدند. رونی با گلی که در دقیقه 78 به ثمر رساند نه تنها یک پیروزی ارزشمند را به کارنامه تیمش اضافه کرد بلکه خودش هم یک رکورد برجای گذاشت. او رکورد تیری آنری، ستاره پیشین آرسنال را برای زدن بیشترین تعداد گل در لیگ برتر به همراه یک تیم شکست و برای یکصدوهفتادوششمین بار این کار را انجام داد.

فن‌خال پیروزی تیمش برابر رقیب دیرینه را دلیلی برای خوشبینی به قهرمانی شیاطین سرخ در این فصل از لیگ برتر دانست و گفت: بله ما می‌توانیم قهرمان لیگ برتر شویم. این بازی باید به بازیکنان ما، هواداران و همه آنهایی که در اطراف باشگاه منچستریونایتد هستند، اعتماد به نفس زیادی بدهد. حالا ما شروعی خوب در سال 2016 داشته‌ایم، لیورپول را برای دومین بار در لیگ شکست داده‌ایم که این یک اتفاق فوق‌العاده است و به بازیکنان و هواداران اعتماد به نفس می‌دهد. بنابراین من امیدوارم که این روند کسب پیروزی ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: ما برای کسب پیروزی اینجا هستیم، برای بردن بازی‌های‌مان تا اینکه در پایان فصل جزو سه تیم بالای جدول باشیم.

گلی که رونی به ثمر رساند، پنجمین گل او در چهار بازی اخیر من‌یونایتد در تمامی رقابت‌ها بود و از آن مهمتر اینکه این گل اولین گل او در آنفیلد از ماه ژانویه سال 2005 بود. فن‌خال درباره اهمیت گلی که کاپیتان تیمش به ثمر رساند، تأکید کرد: ما می‌دانیم که رونی برای اورتون بازی کرده و اکنون برای منچستریونایتد بازی می‌کند و به همین دلیل برای گلزنی به لیورپول انگیزه زیادی دارد و این کار برایش واقعاً ارزشمند است.

گل ما از یک ضربه کرنر غیرمستقیم به ثمر رسید و ما همیشه خواهان زدن چنین ضرباتی هستیم چون غیرمستقیم زده شدن کرنرها همیشه خطرناک‌تر هستند. توپی که ماتا ارسال کرد عالی بود، همینطور ضربه سر فلینی اما او به اندازه وین خوش‌شانس نبود (ضربه‌اش به تیر افقی خورد) و در نهایت وین کار را تمام کرد.
منبع: تسنیم