یک عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی انصارالله با رد وجود هرگونه مشکل طایفه‌ای در یمن تاکید کرد عربستان سعودی برای شعله ور کردن آتش اختلافات و طایفه‌گری میان یمنی‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق، "محمد القبلی" عضو دفتر سیاسی انصارالله در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای تاکید کرد در یمن هیچ مشکل طایفه‌ای یا اختلافی میان مردم وجود ندارد و این عربستان سعودی است که برای ایجاد اختلافات و مشکلات طایفه‌ای بین یمنی‌ها تلاش می‌کند.

القبلی تصریح کرد جامعه یمن یک جامعه منسجم و به هم پیوسته است نه طایفه‌ای و متفرق، برخی می‌خواهند که دین را وسیله‌ای برای خونریزی به جای وسیله‌ای برای سازندگی قرار دهند.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله افزود اگر مسلمانان، دشمن حقیقی خود را می‌شناختند، این مسئله را درک می‌کردند که دشمن واقعی آنها، آمریکاست که ملت‌ها را به بردگی می‌کشاند و دشمن دیگر آنها اسرائیل است که به دنبال اشغالگری است.

القبلی تصریح کرد ملت یمن، دوستدار صلح است و خواهان رهایی و آزادی است و با اشغالگری(سعودی‌ها و متحدانشان) مخالف است و بر مقاومت چنگ زده است.

عضو جنبش مردمی انصارالله تاکید کرد هنگامی که عربستان نتوانست از طریق مزدوران خود در داخل به پیروزی برسد و شکست خورد، به تجاوزگری از خارج(مزدوران و ارتش‌های اجاره‌ای) روی آورد.

وی افزود مسئله شگفت آور این است که عربستان سعودی اعراب را برای ضربه زدن به اصل عرب‌ها(عرب‌های اصیل یعنی مردم یمن) دور هم جمع کرد، در حالی که کتاب‌های تاریخی می‌گوید که یمن اصل و ریشه عرب‌هاست(یمنی‌ها عرب‌های اصیل هستند)، سعودی‌ها همچنین افرادی را به اسلام اسلام دور هم جمع کردند تا به یمن ضربه وارد کنند، وجدان‌های حکام مرده است، ما وجدان‌های ملت‌ها و نهادهای علمی و دینی را مخاطب خود قرار می‌دهیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله همچنین از موضع سلطان نشین عمان در مخالفت با مشارکت در جنگ علیه یمن تصریح کرد وزیر خارجه سلطان نشین عمان تاکید کرد که یمن هیچ خدشه‌ای و زیانی به عمان وارد نکرده  است و ما هیچ توجیهی برای دخالت در امور یمن نداریم.

القبلی تصریح کرد هدف آمریکا و اسرائیل در یمن برای هر کشور اسلامی واضح و روشن است، آنها به دنبال آن هستند که یمن مزدور و وابسته به آنها باشد.

وی افزود رویکرد شورای امنیت و قطعنامه‌هایش برای یمن بر خلاف منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی و حتی در تناقض با قطعنامه‌های قبلی است، ولی آمریکا از سیطره خود بر این نهادها و عربستان سعودی از پول‌های خود برای تصویب قطنامه‌هایی بر اساس سیاست آمریکا استفاده می‌کنند.

القبلی تاکید کرد ملت یمن، مستحکم و استوار است و این طرح‌ها را در صحنه میدانی و نبرد در هم می‌شکند، ملت یمن تصمیم‌گیرنده است و از مسائل عادلانه خود دفاع می‌کند که این مسائل را با مقاومت و ایستادگی و همبستگی در صحنه میدانی نشان داده است.

وی خواستار تحرک جدی‌تر کشورهای حامی مردم یمن برای متوقف کردن جنگ افروزی عربستان علیه یمن شد و از کشورهایی که به تجاوزگری عربستان مشروعیت می‌بخشند، خواست این تجاوزات را محکوم کنند و همچنین از سازمان‌های اسلامی و پارلمان‌های عربی خواست برای توقف این جنگ افروزی مداخله کنند.

قبایل یمنی : به میادین دفاع از یمن سرازیر خواهیم شد

از سوی دیگر قبایل برط المراشی در  استان الجوف یمن تاکید کردند آماده مشارکت در دفاع از میهن هستند و به میادین قهرمانی و شرافت خواهند رفت.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، در نشست قبایل این استان، همگی بر قرار گرفتن در یک صف واحد برای مقابله با توطئه‌های قدرت‌های سلطه‌گر جهانی و مزدورانشان علیه یمن به ویژه در استان الجوف تاکید کردند.

قبایل استان الجوف تصریح کردند با پول و نیرو از ارتش و کمیته‌های مردمی برای بیرون راندن مزدوران و خائنان و در دفاع از حاکمیت و کرامت یمن حمایت خواهند کرد و مرعوب دشمنان و مزدورانشان نخواهند شد.

قبایل استان الجوف در منطقه الحمیدات هم در نشستی بر ضرورت یکپارچه شدن صفوف و آمادگی کامل برای مقابله با مزدوران و خیانتکاران وابسته به رژیم متجاوز عربستان تاکید کردند.

آنها بر ایستادگی و ثبات و مقابله با تمام توطئه‌ها و دفاع از میهن تا پاکسازی کامل استان الجوف و دیگر استان‌های یمنی از لوث متجاوزان و مزدوران ناپاکشان تاکید کردند.

منبع: تسنیم