کد خبر 514390
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

احزاب آلمانی درباره تشدید خشونت راست افراطی در آلمان در سایه بحران پناهندگان هشدار دادند.

 به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس اشپیگل" نوشت: شمار جرائم با انگیزه های راست افراطی علیه اقامت گاه های پناهندگان در آلمان به شدت افزایش یافته است. وزیر امور خارجه آلمان احزاب راستگرای افراطی را مسئول چنین شرایطی ارزیابی کرده است.

سبزها و سوسیال دموکرات های آلمان در این باره هشدار داده اند که در سایه مسئله پناهندگان خطر خشونت راست افراطی در آلمان افزایش یابد.

"کاترین گورینگ اکاردت"، رئیس فراکسییون سبزها در پارلمان آلمان در این باره اظهار داشته است که این وحشتناک است که شمار جرائم با انگیزه های راست افراطی افزایش پیدا کرده است.

وی در این باره ابراز نگرانی کرد که بنا بر اطلاعات سازمان های امنیتی در آلمان آمادگی خشونت همچنین در بین شهروندان ظاهرا محترم هم افزایش پیدا کرده است. از این رو بویژه این خطرناک است که سیاستمداران با این شرایط و خشم بازی می کنند و اوضاع را متشنج تر می کنند.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی بخصوص حزب افراط گرای ضد یوروی جایگزینی برای آلمان را مسئول این شرایط دانسته و در عین حال تاکید کرد که اما همچنین سیاستمدارانی از حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی وجود دارند که این خشم ها را دامن می زنند.

"فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان نیز احزاب راستگرا را مسئول حملات به محل اقامت پناهندگان دانسته و درباره تشدید خشونت راست افراطی در سایه سوء استفاده از مسئله پناهندگان هشدار داد. وی گفت: این وضعیت همچنین نتیجه آتش سوزی های فکری هم هست.

وزیر دادگستری آلمان هم تصریح کرد که ما باید همه سهم خود به منظور متزلزل نشدن اوضاع را ایفا کنیم. اکثریتی که سکوت کرده اند نباید بیش از این به این وضعیت ادامه دهند.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان در سال 2015 شمار جرائم با انگیزه های راست افراطی علیه اقامتگاه های پناهندگان به شدت افزایش داشته است و از 177 مورد در سال گذشته به 763 مورد در آستاه کریسمس افزایش پیدا کرده است.

مسئله پناهندگان در مبارزات انتخاباتی آینده نقش بزرگی را بازی خواهد کرد.
منبع: تسنیم