کد خبر 510312
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای افزایش قیمت بلیت قطار از تاریخ ۲۵ آذرماه سال جاری توسط بخش خصوصی را کاملاً قانونی اعلام کرد.

به گزارش مشرق ، روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران در اطلاعيه ای درباره افزایش قیمت بلیت قطار آورده است: برابر با ماده ۹ قانون دسترسي آزاد مصوب مجلس شوراي اسلامي؛ قيمت بليت قطار از سوي شركت هاي بخش خصوصي تعيين ميگردد و پس از تاييد شركت راه آهن بعنوان نهاد تخصصي و مسئول توسعه حمل و نقل ريلي كشور به مرحله اجرا گذاشته ميشود.

در همين راستا قيمتهاي جديد كه از روز ۱۴ آذر ماه سالجاري اجرايي شده و پيش فروش آن انجام شده است نه تنها منع قانوني ندارد بلكه كاملا مطابق با مفاد قانون صورت گرفته است .

در اين اطلاعيه آمده است تاييد هيات مديره راه آهن در خصوص پيشنهاد شركتهاي ريلي پس از بررسيهاي همه جانبه و كارشناسي و بعد از پانزده ماه همراهي شركت هاي بخش خصوص با دولت و عدم افزايش قيمتها و حتي ارايه تخفيفات سي درصدي در ايام خلوت سال ، با توجه به نرخ تورم سالانه ، جلوگيري از فرار سرمايه گذاران بخش خصوصي ،نوسازي ناوگان و همچنين ارتقا سطح خدمات در اين حوزه صورت گرفته است.

گفتني است با وجود قانوني بودن اين اقدام راه آهن در مورد افزايش قيمت بليت قطار؛ ورود برخي سازمان ها و نهادها به شكل غيركارشناسانه در روزهاي اخير به اين موضوع حاصلي جز تشويش اذهان عمومي در بر نداشته است.