رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه فتنه‌گران لیاقت مسئولیت گرفتن در نظامی که شهید داده را ندارند، گفت: بسیاری از اسناد فتنه 88 هنوز منتشر نشده و امیدواریم زمانی فرا برسد این اسناد منتشر شود.

به گزارش مشرق،‌ حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی امشب در ششمین سالگرد مرحوم علی کردان وزیر سابق دولت احمدی‌نژاد در مسجد محمد رسول‌الله (ص) این شهرستان اظهار کرد: مرحوم کردان خدمات ارزنده و ارزشمندی به ایران اسلامی انجام داده که قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه حضور مردم در سالگرد مرحوم کردان نشان از قدردانی زحمات او دارد، افزود: انسان باید طوری زندگی کند که پس از مرگش مردم از او به نیکی یاد کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه انسان موجودی پیچیده است و به‌راحتی نمی‌توان شخصیت او را شناحت، ادامه داد: یکی از راه‌های شناخت انسان زبان اوست و وقتی فردی در حال صحبت‌کردن است می‌توان به شخصیت او پی‌ برد.

این مسئول با بیان اینکه عیب و جایگاه انسان از زبان و گفتار او مشخص می‌شود، تصریح کرد: با صحبت کردن افراد می‌توان به صداقت و شخصیت آن تا حدود زیادی بشناسیم.

تقوی راه دوم شناخت انسان‌ها را مسئولیت‌پذیری آن فرد دانست و گفت: باید ببینیم کاری که به یک فرد واگذار می‌شود، برای انجام آن تا چه اندازه دغدغه دارد و مسئولیت‌پذیر است و با نحوه اجرای مسئولیت می‌توان به شناخت او پی‌برد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نام‌های روز قیامت روز حسرت است، ادامه داد: بعضی از انسان‌ها در روز قیامت از لحظاتی که در دنیا به آسانی از دست دادند و با افرادی که گام زدند یا در گروه برخی افراد قرار گرفتند، پشیمان هستند.

* بعضی‌ها امام‌شان شیطان، آمریکا و داعش است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه هر کسی در آخرت با امام‎شان مشهور می‌شوند، اضافه کرد: بعضی‌ها امام‎شان شیطان، آمریکا و داعش است.

این مسئول با بیان اینکه هر خط و راهی که امروز انتخاب کنیم یعنی آخرت خود را از همین دنیا انتخاب کردیم و در آن زمان به او می‌رسیم، افزود: امام بعضی از انسان‌ها حضرت امام علی (ع) و یا مقام معظم رهبری است.

* اندیشه امام خمینی (ره) قلب ملت‌های اسلامی را تسخیر کرد

تقوی با بیان اینکه اندیشه امام (ره) قلب تمامی ملت اسلامی جهان را تسخیر کرد، ادامه داد: امروز دشمن از پیشروی اسلام در عراق، لبنان، سوریه، یمن، نیجریه و ... هراس دارد و در این کشورها دست به اقدامات تروریستی می‌زند.

وی با بیان اینکه ملت یمن یکپارچه به‌پا خواست و اندیشه اسلامی در سر دارند، تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری موجب آگاهی ملت جهان اسلام شد و ترس بر دامان دشمنان انداخت.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به فاجعه بزرگ انسانی در کشور نیجریه، گفت: دشمن برای اینکه جریان اسلامی را سرکوب کنند دست به جنایتی بزرگ در نیجریه زد و بسیاری از مسلمانان را به شهادت رساند.

* انقلاب‌های جهان اسلام مدیون انقلاب اسلامی ایران است

این مسئول انقلاب‌های جهان اسلام را مدیون انقلاب اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: ملت ایران اسلامی در تمام دوره‌های انقلاب عشق و علاقه خود را به رهبری نشان دادند و در تمامی زمینه‌ها پای میدان عمل بودند.

تقوی با بیان اینکه از انتخاب انسان می‌توانیم شخصیت فرد را بشناسیم، افزود: فقط انسان در عالم خلقت می‌تواند انتخاب کند و باید طوری انتخاب کنیم که بیانگر شخصیت ما باشد.

وی با اشاره به اینکه ملت ما حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را انتخاب کردند و تاکنون پای انتخاب خود به شایستگی ایستادند، ادامه داد: باید مراقب باشیم چه کسی و چه گروهی را انتخاب می‌کنیم.

* برای انتخابات آینده به شایستگی‌ها رأی دهیم

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک شاهد صحنه انتخابات هستیم و از همین الان باید فرد مورد نظر خود را با در نظر گرفتن شایستگی‌ها انتخاب کنیم، اظهار کرد: انتخاب یک فرد یا گروه از سوی مردم نشان‌دهنده انتخاب آن جریان و گروه از سوی مردم یک استان و منطقه است.

این مسئول با بیان اینکه جریان حزبی، دوست، معلم، تبلیغات و ... بر روی انتخاب ما اثرگذاری می‌کند، افزود: برای انتخابات باید معیار داشته باشیم و روی معیارهای خود فرد مورد نظر را انتخاب کنیم.

تقوی با اشاره به اینکه برخی‌ها از جریان و مسیر خود منحرف می‌شوند که باید مراقب آنها باشیم، تصریح کرد: جریان فتنه در سال 88 آمده بود بساط نظام را جمع کند.

* بسیاری از اسناد فتنه 88 هنوز منتشر نشده است

وی با بیان اینکه بسیاری از اسناد فتنه 88 هنوز منتشر نشده و امیدواریم زمانی فرا برسد این اسناد منتشر شود، تصریح کرد: فتنه‌گران آمده بودن انقلاب مخملی در کشور راه بیندازند.

* آمریکا دست از سر ملت ایران نکشید

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اعلام اینکه تمام اختلافات بین دو کاندیدا در سال 88 تنها رأی نبود و مسئله بیشتر از این‌هاست، هشدار داد: آمریکا دست از سر ملت ایران نکشیده و هر روز باید مراقب توطئه‌های جدید دشمن در کشور باشیم.

این مسئول با بیان اینکه آمریکا مدام در حال مبارزه و نقشه کشیدن علیه ایران است، اضافه کرد: تمام توطئه‌هایی که در منطقه ایجاد می‌شود دست پنهان و آشکار آمریکا وجود دارد.

* آمریکا و انگلیس در فتنه 88 از داخل کشور سرباز گرفتند

تقوی با اشاره به اینکه انگلیس خبیث و آمریکای جنایتکار در زمان فتنه 88 از داخل کشور سرباز گرفتند و علیه نظام آشوب کردند، تصریح کرد: در مسئله برجام آمریکا امید پیدا کرد که می‌تواند در کشور نفوذ پیدا کند اما مقام معظم رهبری به‌صورت جدی ورود کردند.

وی با بیان اینکه امروز مسئله نفوذ بسیار مهم و حساس است و مقام معظم رهبری بارها بر این مسئله تأکید کردند، اضافه کرد: کشور شوروی سابق را با نفوذ تجزیه کردند و از راه رسانه‌ها و شخصیت‌های نفوذی این ابرقدرت زمان گذشته را از هم پاشیدند.

* فتنه‌گران لیاقت مسئولیت‌گرفتن ندارند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هوشمندانه به مسئله نفوذ اشاره کردند که رهنمودهای ایشان بهترین سرمایه برای مردم و نظام است، گفت: فتنه‌گران لیاقت مسئولیت گرفتن در نظامی که شهید داده را ندارند و نباید پا روی ارزش‌های شهدا گذاشت.

منبع: فارس