همزمان با گسترش کشتار و سرکوب اکراد ترکیه از سوی دولت این کشور، وزیر خارجه ترکیه با سفر به استان کردستان عراق با مقامات کرد عراقی دیدار و گفتگو کرده است.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با گسترش کشتار و سرکوب اکراد ترکیه از سوی دولت این کشور، وزیر خارجه ترکیه با سفر به استان کردستان عراق با مقامات کرد عراقی دیدار و گفتگو کرده است. بنابر این گزارش، محور اصلی گفتگوهای دو جانبه چاووش اوغلو و بارزانی ها "گسترش روابط فی مابین" عنوان شده است.


لازم به ذکر است که ترکیه طی سه ماه اخیر حملات خونینی را علیه کردهای این کشور و مناطق کرد نشین شمال عراق انجام داده که صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است. بنابر اظهارات رسانه های ترکیه، ارتش و نیروهای امنیتی این کشور به دستور دولت اردوغان در حال سرکوب سیستماتیک و گسترده اقلیت کرد این کشور هستند. در حالیکه در انتخابات 5 ماه پیش پارلمان ترکیه حزب کردی (اچ دی پی) موفق به کسب 25 درصد ارای مردم این کشور شده بود، دولت اردوغان با لغو انتخابات راه را برای پیروزی در دور جدید انتخابات که دو روز پیش انجام شد هموار کرده است.


بارزانی ها و حزب پارتی کردستان عراق طی دو سال گذشته روابط اقتصادی عمیقی را با مافیای دولتی ترکیه و مقامات سیاسی این کشور ایجاد کرده و یکی از مهمترین درآمدهای استان کردستان عراق فروش نفت سرقت شده از پاههای نفت استان کرکوک عراق و همچنین انتقال نفت استخراج شده از چاههای نفتی در مناطق تحت اشغال گروه تروریستی تکفیری داعش و عرضه آن در بازار سیاه مافیایی ترکیه می باشد. فعالان کرد معتقدند فساد مالی و سیاسی خانواده بارزانی وضعیت کردستان عراق را بسیار بحرانی کرده است.