کد خبر 487674
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به تسنیم، اصل ماجرای پر حاشیه تجاوز در باراجین قزوین را روایت کرد.

 به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری در حاشیه اختتامیه دوره‌های آموزشی کوثر در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص حادثه قزوین، با تاکید بر اینکه روایت‌های نقل شده از این واقعه صحت ندارد، اظهار کرد: متاسفانه برخی سایت‌ها به اشتباه این ماجرا را روایت کرده‌اند که این اشتباه موجب تشویش اذهان عمومی شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه رسانه‌ها اطلاعات دقیق حوادث را باید از مراجع قضایی و یا پلیس دریافت کنند، گفت: در ماجرای قزوین تنها یک مورد تجاوز به عنف رخ داده بود و دو شاکی دیگر تنها مورد خفت گیری و سرقت اموال قرار گرفته بودند که خوشبختانه تمامی متهمان این ماجرا دستگیر شدند؛ این درحالی است که در شایعات منتشر شده پیرامون این حادثه، عنوان شده بود که گروهی با سلاح گرم اقدام به بستن قربانیان خود به درخت و تجاوز به آن‌ها می‌کردند که این موضوع به هیچ وجه صحت نداشت.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در خصوص قدیمی بودن تجهیزات پلیس در کلانتری‌ها و کمبود امکانات و تجهیزات ماموران، گفت: ماه هر ساله تجهیزات جدیدی را وارد نیروی انتظامی می‌کنیم ولی امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت محترم، شاهد نوآوری در تجهیزات کلانتری‌ها باشیم.

فرمانده ناجا افزود: البته در شرایط فعلی و تجهیزات حال حاضرمان نیز همواره پاسخگوی مردم و ماموریت‌های خود بوده‌ایم.

ممنوعیت تردد بدون گذرنامه در اربعین

اشتری در ادامه در مورد تردد زائران در اربعین نیز گفت: پلیس تمهیدات ویژه‌ای برای اربعین در نظر گرفته و گیت‌های مرزی در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه را اضافه کردیم؛ حتی گیت‌های مرزی در مرز مهران 5 برابر گذشته شده و با این اقدامات سرعت تردد زائران افزایش می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مسوولان مربوطه برای افزایش حال رفاه زائران اقدامات خوبی انجام داده‌اند، افزود: زائران حتما باید گذرنامه معتبری برای عبور از مرز داشته باشند، چراکه بدون گذرنامه ترددی به آن سوی مرز نخواهند داشت.

اشتری در موضوع ارائه ویزا برای اربعین توسط دولت عراق نیز گفت: منتظر دولت عراق درخصوص ویزا هستیم چراکه ممکن است نظر خاصی درخصوص داشتن یا نداشتن ویزا داشته باشد اما هم‌اکنون داشتن ویزای عراق برای خروج از مرز الزامی است.

وی درخصوص نظارت پلیس بر فضای مجازی و تلگرام نیز گفت: اقدامات و نظارت ما بر فضای مجازی، براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و تعیین مصادیق مجرمانه است.
منبع: تسنیم