کد خبر 477097
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

مبارز قربانلی رييس کميته دولتي امور گروه هاي ديني جمهوري آذربايجان بر ايجاد شدن شرايط لازم براي توسعه فعالیت فرقه ضاله بهائيت در اين کشور تاکيد کرد.

به گزارش مشرق، مبارز قربانلي در ديدار با نمايندگان فرقه ضاله بهائي در باکو ، با اشاره به وجود تساهل ديني و شرايط ايجاد شده براي فرقه بهائيت در اين کشور گفت: «براي فعاليت آزادانه اديان در جمهوري آذربايجان ، تمامي شرايط ايجاد شده است.»

نمايندگان فرقه ضاله بهائيت نيز ضمن ارايه گزارشي از فعاليتهاي آتي اين فرقه در جمهوري آذربايجان، از مبارز قربانلي بخاطر ديدار صميمانه با آنها تقدير کردند.
بر اساس این گزارش، تلاش مستمر جمهوری آذربایجان براي زدودن ماهيت شيعي اين کشور تحت پوشش «تساهل ديني» ، هر از گاهي نمودهاي تازه اي مي يابد که جدیدترین آن چراغ سبز رسمی باکو برای توسعه فعالیت فرقه ضاله بهائیت می باشد .

در چارچوب سياست «تساهل ديني» که در قانون اساسي و قانون «آزادی اعتقادات ديني و وجدان» اين کشور تاکید شده است، باکو زمينه را براي فعاليت انواع گروه هاي ميسيونري از شيطان پرستان آمريکايي تا کريشناهاي هندي و ميسيونرهاي آدونتيست و شاهدان يهوه گرفته تا نورچي هاي و وهابي هاي سعودي و آتئيستهاي فراهم کرده است ، بطوریکه حتی نماد شیطان پرستان موسوم به ابلیسک در خیابان "استقلالیت" باکو نصب شده است .

تاکید بر تساهل دینی در شرایطی است که از سال 2011 تاکنون دهها فعال شیعی در جمهوری آذربایجان بعلت اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه این کشور زندانی شده اند و تعدادی زیادی از آنها از جمله رهبر حزب اسلام این کشور همچنان در زندان به سر می برند .
در جدیدترین اقدامات از این نوع، وزارت امنيت ملي جمهوري آذربايجان از برگزاري جشن عيد غدير در روز جمعه دوم اکتبر (روز عيد غدير خم ) توسط اتحاديه ارزشهاي ملي-معنوي اين کشور جلوگيري کرد.

همان روز شيمون پرز، رييس سابق رژيم صهيونيستي، در سخنانی در «دانشگاه آکادمي ديپلماسي آذربايجان» در باکو به توجیه اقدامات تروریستی این رژیم پرداخت .

بر اساس این گزارش، ديدار رييس کميته دولتي امور گروه هاي ديني جمهوري آذربايجان با نمايندگان فرقه ضاله بهائيت در اين کشور در پي سفر الله شکور پاشازاده ، رييس اداره مسلمانان قفقاز به آمريکا براي حضور در مراسم سالروز تاسيس سازمان يهودي و صهيونيستي «فراخوان وجدان» ( Appeal of Conscience Foundation ) و نيز دیدار رييس کميته دولتي امور گروه هاي ديني با رهبران «شوراي هماهنگي سازمانهاي يهودي فرانسه» در پاریس و برگزاري نمايشگاه «آذربايجان؛ سرزمين تساهل» صورت گرفت.

منبع: سلام نیوز