کد خبر 462325
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۸

در اثر حمله انتحاری گروه تروریستی تکفیری داعش - شاخه یمن به مسجدی در شهر صنعا پایتخت این کشو، حداقل 28 نمازگذار بی گناه شهید و 80 تن دیگر بشدت زخمی شدند.

گروه بین الملل مشرق- بنابر گزارش رسانه های یمنی، در اثر حمله انتحاری گروه تروریستی تکفیری داعش - شاخه یمن به مسجدی در شهر صنعا پایتخت این کشو، حداقل 28 نمازگذار بی گناه شهید و 80 تن دیگر بشدت زخمی شدند که تعدادی کودک نیز در میان آنها دیده می شوند.


حسب اطلاعات منتشره، تروریست انتحاری عضو داعش پس از پارک کردن خودروی حامل صدها کیلوگرم مواد منفجره در محوطه مجاور مسجد "الموید" شهر صنعا، وارد صحن مسجد شده و خود را در میان نمازگذاران منفجر کرد.


دقایقی پس از این اقدام تروریستی و در حالیکه نیروهای امدادی  و مردم برای امداد رسانی به مجروحان حادثه در مقابل درب مسجد تجمع کرده بودند، خودروی بمبگذاری شده در میان مردم منفجر شده و موجب افزایش تصاعدی آمار تلفات و شهادت و جراحت دهها انسان بی گناه دیگر شد.



لازم به ذکر است که گروه داعش تاکنون چندین حمله انتجاری علیه مساجد شهر صنعا انجام داده است. دقایقی پس از این حمله تروریستی، واحد اطلاع رسانی این گروه ضمن قبول مسئولیت این حمله، عامل آن را فردی با نا مستعار "قصی صنعانی" (تبعه یمن) اعلام کرد.