صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد بیش از ۱۳ میلیون کودک در منطقه خاورمیانه به دلیل درگیری‌های مسلحانه گسترده در کشورهایشان از مدرسه محروم شده‌اند.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یونیسف در گزارشی که امروز- پنجشنبه- منتشر کرد، متذکر شد «بیش از 13 میلیون کودک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (حدود 40 درصد کودکان این مناطق) به دلیل درگیری‌های جاری در کشورهای‌شان از مدرسه محروم شده‌اند.»

این گزارش در مورد 6کشور جنگ‌زده یعنی سوریه، عراق، یمن، لیبی، سرزمین‌های اشغالی و سودان و نیز کشورهای اردن، لبنان و ترکیه است که شمار زیادی از آوارگان سوری را در خود اسکان داده‌اند.

طبق گزارش یونیسف، 2 میلیون و 400 هزار کودک در سوریه، 3 میلیون کودک در عراق، 2 میلیون کودک در لیبی، 3 میلیون و یکصد هزار کودک در سوریه و نیز 2 میلیون و 900 هزار کودک در یمن به دلیل مناقشات مسلحانه در این کشورها از تحصیل محروم شده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل تصریح کرد «حدود 8850 مدرسه در سوریه، عراق ، یمن و لیبی قادر به پذیرش دانش‌آموزان نیستند زیرا آسیب دیده، تخریب شده و یا میزبان خانوادههای آواره هستنتد و یا به اشغال طرفین درگیر درآمده‌اند.»

این گزارش می‌افزاید «ترس باعث شده است هزاران معلم شغل خود را ترک کنند و برخی خانواده‌ها نیز به همین دلیل، کودکان خود را از رفتن به مدرسه بازداشته‌اند.»
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس