روز گذشته نماینده مرجعیت عالی مذهبی عراق با حضور در کمپ آموزش نظامی مسیحیان عراقی از نیروهای رزمنده مستقر در آن بازدید کرد.

گروه بین الملل مشرق- روز گذشته "حجه الاسلام شیخ تیسیر الجبری" نماینده مرجعیت عالی مذهبی عراق با حضور در کمپ آموزش نظامی "گردانهای انجیل (کتائب البابیلون)" از رزمندگان مسیحی عضو حشد الشعبی (بسیج مردمی) مستقر در آن بازدید کرد. در این بازدید که در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان صورت پذیرفت نماینده مرجعیت شیعیان عراق ضمن تفقد از رزمندگان مسیحی عراق در جریان چگونگی آموزشها و نوع مشارکت آنها در عملیاتهای نظامی حشدالشعبی قرار گرفت.



لازم به ذکر است که گردانهای انجیل (کتائب بابیلون) یکی از فعالترین گروههای زیر مجموعه تشکیلات بسیج مردمی (حشد) وابسته به نخست وزیری کشور عراق بوده که مشارکت فعالی در جبهه های نبرد علیه تروریسم تکفیری داعش و بعثی داشته است. آخرین حضور گسترده رزمندگان مسیحی عراقی به مشارکت آنها در عملیات پاکسازی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین عراق باز می گردد.



فرمانده یگان مسیحیان حشد الشعبی دو روز پیش در طی یک مصاحبه خطاب به تروریستهای داعشی - بعثی گفته بود: "ما فرزندان مسیح و امام حسین (ع) هستیم و شما وارثان یزید و آل امیه بدکار و بدانید تا لحظه ای که خون در رگهای ما است اجازه اشغال یک ریگ از خاک عراق را به شما نخواهیم داد".