کد خبر 428413
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۵

منابع سوری از عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های تروریست های داعش در حومه دیرالزور و هلاکت اعضای یک گروه تروریستی وابسته به جبهه النصره در حومه دمشق و کشته شدن چند تروریست سعودی و قطری خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) گزارش داد نیروهای ارتش سوریه همچنان به جنگ خود علیه گروه های تروریستی مورد حمایت حکومت ترکیه و مرتبط با رژیم اسرائیل ادامه می دهند به طوری که توانستند تعداد زیادی از مخفیگاه ها و کانون های تروریستی گروه های تکفیری در دیرالزور و حومه حماه را منهدم کنند.
 
همچنین در عملیات نیروهای ارتش در حومه دمشق، حومه حمص، حومه درعا و حومه قنیطره، تعداد زیادی از جنگ افزارهای تروریست های داعش و جبهه النصره منهدم شد و شمار زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.
 
حملات گسترده ارتش سوریه به مخفیگاه های تروریست ها در حومه حماه
 
در حومه حماه، نیروهای ارتش با حمایت نیروی هوایی، ده ها تروریست وابسته به گروه های تکفیری را به هلاکت رساندند.
 
یک منبع سوری گفت حملات ارتش سوریه به انهدام تعداد زیادی از خودروهای مجهز به تیربار سنگین و کشته و زخمی شدن ده ها تروریست منجر شد که بیشتر آنها عضو جبهه النصره بودند.
 
هلاکت شمار زیادی از تروریست های داعشی در حومه دیرالزور
 
در حومه دیرالزور هم حملات نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده های ارتش به مخفیگاه های تروریست های داعش در روستای المریعیه و حویجه  المریعیه، به هلاکت شمار زیادی از تروریست ها و انهدام جنگ افزارها و مهمات آنها منجر شد.
 
در عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های داعش در محله های العربی و الصناعه، شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند و یک خودرو حامل مهمات و چند خودرو مجهز به تیربار آنها منهدم شد.
 
هلاکت تروریست های سعودی و قطری در حومه دمشق
 
خبر دیگر این که نیروهای ارتش در ادامه عملیات مبارزه با تروریسم در حومه دمشق، شمار زیادی از تروریست ها را که برخی سعودی و قطری بودند به هلاکت رساندند.
 
بر اساس گزارش سانا، نیروهای ارتش، شمار زیادی از تروریست های وابسته به گروه های موسوم به لواء الاسلام،فیلق الرحمن،أحرار الشام و جبهه  النصره را به هلاکت رساندند که برخی از آنها سعودی، قطری و لبنانی بودند. این عملیات در مزارع و روستاهای غوطه شرقی و الزبدانی در حومه دمشق  انجام شد که طی آن یک انبار مهمات تروریست ها منهدم شد.
 
همچنین در عملیات نیروهای ارتش در شرق المتحلق در محور عربین به زملکا، چندین تروریست از جمله تروریست سعودی به نام سطام محمود عیسی الشهری عضو گروه موسوم به لواء الاسلام به هلاکت رسیدند.
 
نیروهای ارتش سوریه در عملیات خود در محله جوبر نیز، تلفاتی به تروریست ها وارد کردند. همچنین درگیری ها در مزارع عالیه در اطراف دوما به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها منجر شد.
 
همچنین در حملات  دقیق ارتش سوریه به کانون تروریست ها در محله الجمعیات و غرب الفرن در شهر الزبدانی، شماری از آنها به هلاکت رسیدند.
 
هلاکت شماری از تروریست های داعشی و النصره در حومه حمص
 

از سوی دیگر در ادامه عملیات نیروهای ارتش در حومه حمص، شماری از تروریست های جبهه النصره و داعش به هلاکت رسیدند.
 
به گفته یک منبع نظامی سوری، نیروهای ارتش در حملات کوبنده خود به مخفیگاه های تروریست های داعش در روستای رحوم در حومه شرقی حمص، شماری از آنها را به هلاکت رسانده و سلاح ها و مهماتشان را منهدم کردند.
 
همچنین درحومه شمالی حمص، نیروهای ارتش به عملیات خود علیه مخفیگاه های تروریست های جبهه النصره در روستاهای غجرامین و عین حسین و شهر الرستن ادامه دادند که بر اثر آن شمار زیادی از تروریست های تکفیری افراطی به هلاکت رسیدند.
 
نیروهای ارتش سوریه همچنین تلاش اعضای یک گروه تروریستی برای نفوذ به سمت روستای تسنین در حومه حمص را دفع کرده که طی آن اعضای این گروه کشته و یا زخمی شدند.
 
ادامه عملیات ارتش علیه تروریست های تکفیری در درعا و قنیطره
 

خبر دیگر این که در حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع و تجمعات تروریست های جبهه النصره در روستای ام ولد در حومه درعا، ده ها تروریست به هلاکت رسیده و چندین خودرو مجهز به تیربار آنها منهدم شد.
 
تروریست های جبهه النصره از نظر لجستیکی و اطلاعاتی از حمایت های رژیم صهیونیستی و اتاق عملیات امان در اردن برخوردار هستند.
 
نیروهای ارتش همچنین در عملیات خود علیه مخفیگاه های تروریست های جبهه النصره در شهرک های بصرالحریر و کحیل، شمار زیادی از آنها را به هلاکت رساندند.
 
به گزارش تسنیم به نقل از سانا، همچنین در عملیات مستمر ارتش علیه محورهای تحرکات و خطوط کمک رسانی به گروه های تروریستی از سمت اردن به کشته شدن شمار زیادی از تروریست ها در درعاالبلد و روستای الطیبه در نزدیکی مرزهای اردن منجر شد.
 
خبر دیگر این که، نیروهای ارتش سوریه ضربات کوبنده ای به گروه های تروریستی تکفیری در روستاهای ام باطنه و مسحره در حومه شرقی قنیطره وارد کردند که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از تروریست ها و انهدام سلاح ها و مهمات آنها منجر شد.
 
هلاکت شماری از تروریست ها در اطراف دانشکده هوایی حلب
 

یک منبع نظامی سوری از عملیات نیروهای ارتش در برخی مناطق حلب از جمله در اطراف دانشکده هوایی، الاشرفیه، شرق ریتان، بنی زید، هنانو و الصاخور خبر داد که به کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها و انهدام جنگ افزارهای آنها منجر شد.
منبع: تسنیم