کد خبر 427192
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

ابوالقاسم طالبي، كارگردان سينما كه مدت‌هاست درگير ساخت پروژه عظيم «يتيم‌خانه ايران» است، اظهار داشت: فيلمبرداري قسمت‌هاي تاريخي اين اثر سينمايي به تازگي به پايان رسيد.

به گزارش مشرق، ابوالقاسم طالبي، كارگردان سينما كه مدت‌هاست درگير ساخت پروژه عظيم «يتيم‌خانه ايران» است، اظهار داشت: فيلمبرداري قسمت‌هاي تاريخي اين اثر سينمايي به تازگي به پايان رسيد.

كارگردان فيلم سينمايي «قلاده‌هاي طلا» افزود: ما مدت مديدي در شمال كشور به ويژه برخي از شهرهاي گيلان و جنگل‌هاي مازندران در حال ساخت اين فيلم بوديم و سپس براي گرفتن برخي از صحنه‌ها به تهران مراجعت كرديم كه در نهايت پس از چند روز فيلمبرداري كار ما به پايان رسيد.

وي سپس با اشاره به اينكه هنوز تصميمي براي ساخت بخش‌هاي زمان حال اين اثر سينمايي نگرفته‌ايم، خاطرنشان كرد: ممكن است به زودي قسمت‌هايي از زمان حال را براي بخش‌هاي پاياني اين اثر سينمايي جلوي دوربين ببريم، اما تاكنون در اين زمينه به قطعيتي نرسيده‌ايم و در حال مشاوره با تهيه‌كننده و ساير دست‌اندركاران هستيم تا تكليف اين بخش هرچه سريع‌تر روشن شود.

وي ادامه داد: از همين‌رو تاكنون اقدامي براي انتخاب تدوينگر انجام نداده‌ايم و در صورتي كه به نتيجه برسيم كه نمي‌خواهيم فيلمبرداري اين اثر را ادامه دهيم به زودي تدوين «يتيم‌خانه ايران» را آغاز خواهيم كرد.

طالبي در خاتمه اين گفت‌وگو در مورد داستان اين فيلم اظهار داشت: «يتيم‌خانه ايران» داستان قحطي و خشكسالي عظيم ايران است كه سال‌هاي ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در دوران جنگ جهاني اول و زمان اشغال ايران به دست قواي بيگانه روس و انگليس رخ داد. اين فيلم به شيوع بيماري وبا در بين مردم اين دوران نيز مي‌پردازد.


منبع: سینما پرس