بر اساس آمارهای اعلامی بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور در هر 4 بخش اصلی اقتصاد کشور یعنی بخش‌های کشاورزی، صنایع و معادن، نفت و خدمات در فصل پاییز امسال نسبت به رشد دو فصل بهار و تابستان کاهش یافته است.

گروه اقتصادی مشرق-بر اساس آمارهای اعلامی بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور در هر 4 بخش اصلی اقتصاد کشور یعنی بخش‌های کشاورزی، صنایع و معادن، نفت و خدمات در فصل پاییز امسال نسبت به رشد دو فصل بهار و تابستان کاهش یافته است.

بر اساس محاسبات بانک مرکزی، با وجودی که وضعیت رشد اقتصادی کشور در سال جاری نسبت به دو سال قبل، بهبود یافته، اما جزئیات آمار نشان می‌دهد آهنگ رشد اقتصادی در هر 4 گروه اصلی اقتصادی کشور در پاییز امسال نسبت به دو فصل قبل کاهش پیدا کرده است.

در حالی که رشد ارزش افزوده گروه کشاورزی در بهار امسال 5.2 درصد بود آهنگ رشد این بخش در فصل‌های تابستان و پاییز کاهش یافته و به ترتیب به 3.3 و 2.2 درصد رسیده است.


آهنگ رشد گروه صنایع و معادن نیز در 9 ماهه اول سال جاری کاهش یافته و از 7 درصد فصل بهار به 6.3 درصد در تابستان و 5.4 درصد در پاییز رسیده است.

رشد گروه خدمات نیز در فصل پاییز نسبت به بهار و تابستان نیم درصد کمتر شده و از 2.5 درصد به 2 درصد رسیده است.

گروه نفت، تنها گروهی بود که رشد آن در فصل تابستان نسبت به بهار افزایش یافته بود، اما این بخش نیز در پاییز شاهد کاهش رشد شده به طوری که رشد 11.1 درصدی تابستان در فصل پاییز کمتر از نصف شده و به 5.4 درصد رسیده است.