کد خبر 397190
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با آزادی تکریت گروه تروریستی داعش در هیچ جای عراق امکان مقاومت ندارد و از این کشور محو خواهد شد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در حاشیه هفدهمین اجلاس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اهمیت و پیام آزادی قریب الوقوع شهر تکریت عراق، اظهار داشت: با توجه به موقعیت سوق الجیشی و اهمیت خاصی که این شهر در انتهای رشته کوه حمرین دارد پیامش این است که داعش دیگر در هیچ یک از شهرهای عراق نمی تواند مقاومت کند.

وی افزود: اگر این گروه می توانست مقاومت کند در تکریت مقاومت می کرد چون ارتفاعات اطراف این شهر و موقعیتش اجازه مقاومت را می‌داد اما چون در این شهر نمی‌توانند مقاومت کنند معنی‌اش این است که از دو شهر باقیمانده یعنی فلوجه و موصل که در اختیارشان است نیز بیرون خواهند رفت و داعش از عراق محو خواهد شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره مباحث مطرح در نشست امروز خبرگان رهبری گفت: با توجه به مأموریت سپاه طبق اصل 150 قانون اساسی این تشکل وظیفه دفاع از انقلاب اسلامی را در عرصه های مختلف نظامی ، امنیتی ، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی بر عهده دارد.

وی افزود: بر این اساس موضوع عملکرد سپاه را در دو عرصه داخلی و خارجی و نیز دستاوردهای انقلاب اسلامی را در این دو عرصه برای اعضای خبرگان تبیین کردم.

جعفری اضافه کرد: در این نشست همچنین ضعف‌ها و قوت های خودمان را نیز برشمردم و نکات لازم درباره تقویت قوت‌ها و رفع ضعف ها نیز مطرح شد که دوستان استقبال کردند.
منبع: فارس