کد خبر 382215
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: این کشور تسلیحات جدید تولید می کند.

به گزارش مشرق، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: کشورش تسلیحات جدیدی را طراحی و تولید می کند و این تسلیحات جدید بدون ورود روسیه به رقابت های پرهزینه تسلیحاتی با غرب امنیت این کشور را تضمین خواهد کرد.

پوتین در سخنرانی خود در جمع مسئولان یک مجتمع صنایع نظامی گفت: طرح های مدرن سازی ارتش روسیه باید واقع گرایانه و براساس وضع کنونی اقتصادی این کشور باشد.

به گزارش ای پی تی ان، اقتصاد روسیه در حال حاضر با شدیدترین بحران اقتصادی از زمان به قدرت رسیدن ولادیمیر پوتین در سال دو هزار مواجه است و کاهش شدید قیمت نفت و تحریم های غرب علیه روسیه به علت اقدامات مسکو علیه اوکراین، روسیه را با چالش های اقتصادی بی سابقه ای مواجه کرده است.

ولادیمیر پوتین بدون آن که نام کشور خاصی را ذکر کند گفت روسیه بر خلاف کشورهای دیگر می تواند به تهدیدات نظامی بدون صرف هزینه های گزاف پاسخ دهد. وی افزود ما هر اقدامی را که برای مدرن سازی، انعطاف پذیری و تجهیز ارتش ما مورد نیاز باشد انجام خواهیم داد تا بتوانیم خطرها، تهدیدات سیاسی و تهدیدات بالقوه را علیه امنیت کشورمان خنثی کنیم.

رئیس جمهور روسیه از یک مرکز انجام آزمایش های نظامی در حاشیه مسکو بازدید کرد و در آن جا مقامات نظامی روسیه تجهیزات مدرن ارتش این کشور از جمله یک روبات جنگی را به پوتین نشان دادند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما