کد خبر 376168
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

ظهر امروز مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری( ع) پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور گسترده مردم و مسئولان قدس تشییع و در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ظهر امروز مصادف باسالروز شهادت امام حسن عسگری( ع)  پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور گسترده مردم و مسئولان قدس تشییع شد و در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان به خاک سپرده شد، این مراسم با حضور گسترده مردم و مسئولان از میدان قدس آغاز و تا محل دانشگاه آزاد اسلامی ادامه یافت.

نماز روبروی در ورودی دانشگاه به امامت حجت الاسلام میراحمدی نماینده ولی فقیه در شهرستان اقامه شد و سپس تابوت های این دو شهید بزرگوار بر روی دستان زنان و مردان ولایت مدار قدسی تا محل تدفین، تشییع شد.

تدفین شهدای گمنام در دانشگاه ها، دنیای علم را آسمانی می کند

نماینده مردم شهرستان های قدس، ملارد و شهریار در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر، گفت: وجود این دو شهید گرانقدر در دانشگاه آزاد می تواند منشأ تغییرات در همه بخش ها شود، همان گونه که شهدا در زمان هشت سال دفاع مقدس در برابر هجمه دشمنان ایستادند امروز نیز به فرموده رهبر معظم انقلاب دانشجویان، افسران مقابله با جنگ نرم هستند و تدفین این شهدا در دانشگاه می تواند الگوی مناسبی از مقاومت دانشجویان برابر دشمنان باشد.

حسین گروسی ادامه داد: تدفین شهدا در دانشگاه ها فضا و عرصه جدیدی در تاریخ دانشگاه ها و علم اندوزی جوانان این مرزوبوم بوجود آورده و دنیای علم و دانش را آسمانی کرده که امید است از این فرصت پدید آمده نهایت استفاده شود.

فرماندار شهرستان قدس نیز به خبرنگار مهر عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اصلی ترین اهداف نظام است و شهدای گمنام با حضور خود فضای معنوی را در مناطق مختلف ایجاد می کنند تا زمینه تعالی و سعادت مردم فراهم شود.

نورمحمد فردی شهادت را از جمله واژگانی دانست که در آموزه های دینی از جایگاه رفیع و ارزشمندی برخوردار است و محل دفن این عزیزان به قطب فرهنگی و مکانی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی، ایثار، شهامت، ازخودگذشتگی و استقامت در مقابل ظلم و  ایستادگی در برابر زیاده خواهی زورگویان را از مهمترین شاخصه های شهدا دانست و از مسئولان فرهنگی خواست در نشر و گسترش این فرهنگ کوشا باشند.

حضور شهدا فضای شهرستان را معطر کرده است

در ادامه نماینده ولی فقیه در شهرستان قدس اظهار داشت: حضور شهدا فضای شهرستان را معطر کرده و این عطر و بوی کربلایی به ما متذکر می شود که وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم.

حجت الاسلام سید ابوالقاسم میراحمدی افزود: بیداری، زیر بار ظلم و ستم نرفتن، ایستادگی در مقایل زیاده خواهی از مهمترین درس های شهدا است و ایران اسلامی با تکیه بر این ارزش ها در مقابل تمام مستکبران ایستاده است، عزت و سربلندی ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی مرهون خون شهداست، همگان باید در مسیر شهدا گام بردارند و نهایت سعی و تلاش خود را برای حفظ ارزش های ایثار و شهادت به عمل آورند.

وی ادامه داد: شهدا با خداوند معامله کردند و هرگز نخواستند اسم و نامی از آنها باشد و مردم هم باید برای ترویج و گسترش این فرهنگ معنوی سعی و تلاش وافر کنند.

همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس به خبرنگار مهر گفت: تجلیل از شهدای گمنام، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مایه بقای نظام جمهوری اسلامی ایران است، ایران اسلامی امروز به برکت این شهدا بر قله افتخار ایستاده و تکریم و تعظیم این شهدا یک وظیفه است و امروز افتخار میزبانی از دو شهید گمنام به دانشگاه آزاد قدس رسید.

حسین حسن پور درویشی افزود: یکی از برکات حضور شهدا، تعمیق و نشر فرهنگ ایثار و شهادت است، نسل جوان تشنه این فرهنگ هستند و باید برای ترویج و گسترش آن نهایت سعی و تلاش را به عمل آورد، یکی از مهمترین نیازهای نسل جوان بهره گیری از فضاهای معنوی و اخلاقی بر اساس اصول و ارزشهای دینی است که این موضوع مهم و اساسی با حضور شهدای گمنام در دانشگاه دست یافتنی است.

پس از قرائت قرآن و دعای فرج و برگزاری مراسم عزاداری، پیکر مطهر این دو شهید ۱۹ و ۲۰ ساله گمنام با حضور مادران شهدای مفقود الاثر شهرقدسی در محل، به آرامگاه ابدیشان انتقال یافت و در دل خاک آرام گرفتند.
منبع: مهر