مستند ساز جوان کشورمان گفت: سرانجام گمنامی جانبازان برای خود من اوج داستان شد. اوج داستان جایی بود که حاج احمد به شهادت رسید. به اعتقاد من فیلمسازان انقلاب تشنه جانبازان و راویان جنگ هستند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سعید حسن‌پور نویسنده و کارگردان مستند «گمنام» در مراسم رونمایی و اکران این فیلم گفت: می‌دانم فیلم دارای اشکالات بسیاری است، اما توانستیم چیزی را نشان دهیم که واقعیت است.

وی با اشاره به اینکه کار از یک گروه دانشجویی آغاز شد، افزود: پس از تشییع شهدای گمنام در دانشگاه الزهرا، قرار شد مستندی داستانی از شهدا ساخته شود. اتفاقاتی در جریان کار به وجود امد و سرانجام مستند پس از ۴ ماه کلید خورد. برای شروع کار سه نوع فیلمنامه برای ساخت مستند پیش رو بود. اما فیلمنامه نهایی طی ده روز نوشته شد و تصویربرداری نیز به مدت یک هفته انجام شد.

حسن‌پور در ادامه بیان داشت: اگر چه همه در این فیلم کار اول خود را تجربه کردند اما تمام اعضا گروه خالصانه کار کردند.

این کارگردان و مستند ساز با اشاره به بی‌توجهی برخی سینماگران نسبت به بعضی واژه‌ها اظهار داشت: به نظرم سینماگران به واژه‌هایی که برای آن‌ها مورد بحث است توجهی نمی‌کنند. حتی اگر برخی واژه‌ها کلیشه‌ای هم شوند باز باید تکرار شوند. در مورد هر واژه و مفهومی که قرار است در مورد آن فیلم ساخته شود باید خوب در مورد آن فکر شود، ضمن اینکه در هر موضوعی باید به سراغ متخصص آن رفت.

وی تاکید کرد: من یقین دارم که در «گمنام» واقعیت را نشان دادم.

حسن‌پور در ادامه بیان داشت: هدف این مستند به تصویر کشیدن گمنامی جانبازان بود. کسانی که شهدای زنده در آسایشگاه هستند و مظلومانه شهید می‌شوند. هیچ‌گاه به سراغ آن‌ها نمی‌رویم اما آن‌ها هیچ دلخوری از ما ندارند.

وی در خصوص انتظار جانبازان از فیلمسازان گفت: به نظرم، به تصویر کشیدن واقعیت و اتحاد داشتن، همانطور که حاج موسی در فیلم عنوان کرد، انتظار جانبازان از فیلمسازان است.

این مستند ساز تاکید کرد: ما باید فیلمساز انقلاب باشیم. اما متاسفانه برخی فیلمسازان بر علیه خود ما فیلم می‌سازند.

وی با اشاره به اوج داستان گمنام تصریح کرد: همیشه در داستان به دنبال یک داستان عشقی بودم و اینکه سینمای انقلاب از من چه می‌خواهد. اما سرانجام گمنامی جانبازان برای خود من اوج داستان شداوج داستان در جایی بود که حاج احمد به شهادت رسید. به اعتقاد من فیلمسازان انقلاب تشنه جانبازان و راویان جنگ هستند.

حسن‌پور با اشاره به بودجه این مستند بیان داشت: «گمنام» با کمترین بودجه ساخته شد و ما فیلمساز نفتی نیستیم حتی اگر از مال خود برای کار خرج کنیم.

این مستند ساز در پایان عنوان کرد: آن چیز که بر من ثابت شده این است که دفاع مقدس، دفاعی نیست که تمام شود. همانطور که شهدا هنوز ادامه دارند. تا انقلاب هست دفاع هم خواهد بود.

گفتنی است مستند «گمنام» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا در سالروز حماسه نهم دی ماه در سالن بصیرت لانه جاسوسی سابق به اکران در آمد.
منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس