کد خبر 358043
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به زندگانی معنوی مرحوم آیت الله مهدوی کنی، گفت: ولایتمداری و دفاع از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی از ویژگی های بارز این شخصیت وارسته بود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله مهدوی کنی که با حضور قشرهای مختلف مردم و مسوولان در مصلی کرج برگزار شد، افزود: این عالم برجسته از سنین نوجوانی وارد عرصه دفاع از کیان دین شد و در این مسیر گام های ستودنی برداشت.

وی ادامه داد: این شخصیت والامقام در زمان حیات امام خمینی(ره) با تمام وجود همگام و همراه انقلاب و نهضت امام راحل بود که پس از ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در کنار رهبری معظم انقلاب قرار گرفت و به اسلام و نظام اسلامی خدمات ارزشمندی ارایه داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: امروز روحانیت باید شاخصه های مهم این عالم برجسته را الگو قرار دهد و مانند ایشان عمل کند.

سعیدی در بخش دیگری از سخنانش به نقش روحانیت اصیل در دوره های مختلف اشاره کرد و گفت: روحانیت همواره در شکل گیری جنبش های اسلامی، به صورت شفاف و بارز نقش آفرینی کرده است .

وی از جنبش تنباکو ، مشروطیت ، مقابله با اندیشه های لیبرالیستی و نهضت ملی شدن نفت به عنوان جنبش هایی نام برد که نقش روحانیت در آن ها بارز بوده است .

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه سرانجام با تلاش روحانیت و مردم زمینه حاکمیت گفتمان نبوی و دینی در ایران اسلامی فراهم شد، ادامه داد: آنچه زندگی انسان را شکل می دهد اندیشه های دینی در قالب واجب ، مستحب ،حرام ، مکروه و حلال است .

وی در پایان گفت: در عصر غیبت، دفاع از حریم ولایت مهم بوده و باید به این امر مهم جامه عمل پوشاند.