کد خبر 351005
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷

ورزشکار تیم بوکس بانوان هند به خاطر خودداری از دریافت مدال در بازی‌های آسیایی از فدراسیون بین‌المللی بوکس عذرخواهی کرد.

به گزارش مشرق، ساریتا دوی، بوکسور هندی که در جریان برگزاری هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی حرکتی غیرمنتظره انجام داد و از دریافت مدالش به نشانه اعتراض خودداری کرد با ارسال نامه‌ای به فدراسیون بین‌المللی بوکس ابراز پشیمانی کرد. وی در این نامه نوشت: از حرکتی که انجام دادم پیشمانم و بابتش عذرخواهی می‌کنم. چنین اتفاقی دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.



بوکسور هندی که روز سه‌شنبه در مرحله نیمه‌نهایی بوکس بانوان بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون مغلوب حریف کره‌ای شد، معتقد بود در حق او ناداوری شده برای همین روز بعد از مسابقه در مراسم اهدای مدال از دریافت مدال برنزش خودداری کرد و آن را بر گردن ورزشکار کره‌ جنوبی آویخت.


به گزارش تسنیم، فدارسیون بین‌المللی بوکس (AIBA) نگاهی خاص به این موضوع داشته و با ارسال گزارشی به شورای المپیک آسیا (OCA) خواسته تا این موضوع را از جنبه انضباطی مورد بررسی قرار دهد.

دیوید فرانسیس، یکی از مسئولان ارشد AIBA در این باره گفت: مشخص است که این برنامه‌ای از پیش هماهنگ‌شده از سوی این بوکسور و تیم هند بوده و جای تأسف دارد که صرف‌نظر از هر اتفاقی که در مسابقه افتاده  بوکسوری از دریافت مدالش سر باز بزند.

البته مسئولان تیم هند نپذیرفته‌اند که این عدم دریافت مدال از سوی بوکسورشان سناریویی از پیش‌ تنظیم شده بوده است.

به گزارش مشرق، ناداوری در این دوره از مسابقات بسیار مشهود بود و چند کشتی گیر ایرانی که بارزترین آن ها سعید عبدولی بود را از کسب مدال طلا بازداشتند. در بوکس مردان نیز ناداوری حاشیه هایی در یک مسابقه میان ورزشکار کره ای با قزاقستان به وجود آورده بود که موجب متشنج شدن سکوها و جو سالن شده بود.