تقلب در گلاسکو اسکاتلندی‌ها را به خیابان‌ها کشاند..

گروه بین الملل مشرق- نتایج رفراندوم استقلال اسکاتلند از بریتانیای کبیر روز پنتایج نهایی رفراندوم استقلال اسکاتلند از بریتانیا صبح روز جمعه 28 شهریور اعلام شد. در این رفراندوم کمی بیش از نیمی از مردم اسکاتلند به این استقلال رأی منفی دادند. آمار منتشر شده حاکی از مخالفت 55 درصدی مردم با استقلال از بریتانیاست. از میان 32 حوزه رأی‌گیری، موافقان استقلال اسکاتلند تنها در 4 حوزه از جمله "گلاسکو" اکثریت آرا را به دست آوردند. در شهر ادینبرو، پایتخت اسکاتلند، مخالفان استقلال 61 درصد آرا را داشتند.

استقلال اسکاتلند هزینه های زیادی را برای دولت انگلیس و همپیمانان این کشور در اروپا و آمریکا داشت و به همین خاطر به هر زور و زری بود این رفراندوم به ضرر مردم اسکاتلند برگزار شد.

شبکه اسکای‌نیوز طی گزارشی اعلام کرد که اخباری از تقلب در شهر "گلاسکو" نیز منتشر شده و به همین جهت نیروهای پلیس به محل شمارش آرا اعزام شده‌اند. گلاسکو بزرگترین شهر اسکاتلند است و استقلال‌طلبان حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند. عده‌ای از موافقان استقلال در اسکاتلند معتقدند آرای خارج شده از صندوق‌ها رأی مردم این کشور نیست و علاوه بر تهدیدهای گسترده لندن و کشورهای هم‌پیمان با بریتانیا، تقلب در همه‌پرسی نیز آرای مردم اسکاتلند را جابه‌جا کرده است.

بعد از اینکه جمعه شب طرفداران عدم جدایی اسکاتلند از انگلیس اقدام به راهپیمایی در خیابان های گلاسکو کردند درگیری شدیدی میان آنها و حامیان استقلال اسکاتلند صورت گرفت که مداخله پلیس بر این درگیری ها افزود.


تصاویر زیر مربوط به درگیری موافقان استقلال اسکاتلند با انگلیسی ها در شهر گلاسکوی اسکاتلند است.