کد خبر 333691
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

عضو ارشد تیم مذاکره کننده با بیان اینکه تا نشست مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر شهریور جلسات دوجانبه‌ای با اعضای 1+5 برگزار خواهد شد، گفت: تاکنون مکان مشخصی نهایی نشده، اما ممکن است در پایتخت این کشورها و یا در تهران برگزار شود.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در خصوص مذاکرات روز گذشته ایران و آمریکا در ژنو گفت: بحث اصلی مذاکرات دوجانبه روز گذشته (پنج شنبه) با آمریکا در ژنو بر روی اختلافاتی بود که وجود دارد و اینکه چگونه می‌شود دیدگاه‌های دو طرف را به یکدیگر نزدیک کرد.

وی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر اظهار داشت: هدف از این گفت‌وگوها بررسی آخرین وضعیت مذاکرات و چگونگی نزدیک کردن اختلافات و تفاوت دیدگاه‌ها بود.

عراقچی با تاکید بر اینکه در این گفت‌وگوها بحث‌های خوبی انجام شد، افزود: قرار شد این گفت‌وگوها در ماه‌های آینده هم ادامه می‌یابد.

وی گفت: در کنار این گفت‌وگو در حال طراحی گفت‌وگوهای دیگری با دیگر اعضای 1+5 هستیم، زیرا در شرایط کنونی احساس می‌کنیم تا آغاز دور بعدی مذاکرات، به یک سری بحث‌های ریزتری بین ما و بقیه کشورهای عضو 1+5 به صورت دوجانبه نیاز است.

معاون وزیر خارجه افزود: از هم اکنون تا برپایی مجمع عمومی سازمان ملل در اواخر شهریور یکسری جلسات دوجانبه برگزار خواهد شد و پس از آن امیدواریم که نتیجه این رایزنی‌های دوجانبه به برگزاری دور دیگری از مذاکرات در حاشیه مجمع عمومی با اعضای گروه 1+5 منجر شود.

وی در این حال گفت: این موضوعات ایده‌هایی است که مطرح شده، اما هنوز نهایی نشده است.

عراقچی درباره مکان مذاکرات دوجانبه هم گفت: تاکنون مکان مشخصی نهایی نشده، اما از آنجا که با کشورهایی مختلفی باید رایزنی کنیم ممکن است در پایتخت آن کشورها برگزار شود و یا اینکه ما از آنها در تهران میزبانی کنیم.