محمد مجید الشیخ، سفیر کشور عراق در تهران گفت: در حال حاضر وضع عراق نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته، به امید خدا موصل به قبرستان داعش تبدیل خواهد شد. مردم عراق به پا خاسته‌اند و مرجعیت نقشی اساسی در پشتیبانی از خواسته دولت و مردم در این زمینه داشته است.

گروه بین‌الملل مشرق- محمد مجید الشیخ، سفیر کشور عراق در تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مشرق در خصوص علت کاهش اخبار مربوط به تحرکات نیروهای گروهک تروریستی داعش بعد از آغاز تهاجم نظامی ارتش اسرائیل به نوار غزه گفت: در حال حاضر وضع عراق نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته، به امید خدا به زودی موصل به قبرستان داعش تبدیل خواهد شد. مردم عراق به پا خواسته‌اند و مرجعیت نقشی اساسی در پشتیبانی از خواسته دولت و مردم در این زمینه داشته است. در حال حاضر یک جنگ واقعی بین مردم عراق و تروریست‌های تکفیری داعش در جریان است.


طی درگیری‌های شدید روزهای اخیر بین ارتش عراق و تروریست های داعش در جنوب بغداد، 23 تروریست کشته شدند. همه پایگاه های تروریست ها در مناطق الربیضه و العوجه تکریت منهدم و داعشی ها به دست نیروهای مردمی و اعضای قبیله العبید استان صلاح الدین عراق از این منطقه بیرون رانده شدند. ارتش عراق همچنین پادگان "کندی" را در موصل بمباران کرد؛ در این عملیات، 40 تروریست داعش کشته شدند و 20 خودروی نظامی آنها منهدم شد.

افراد مسلح دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۱۴۰۰ خانه را در عراق منفجر و ویران کرد. طی این حملات، ۱۹۹۶ نفر کشته و ۳۰۲۱ نفر زخمی شدند. پنج‌هزار نفر از تروریست‌های داعش در ژوئن سال ۲۰۱۴ به‌طور کامل شهر موصل را به تصرف درآوردند و کنترل شهر را در اختیار گرفتند. نیروهای داعش پس از موصل به نقاط دیگر عراق نیز یورش بردند و کم و بیش توانستند برخی مناطق این کشور را تصرف کنند. از آن زمان تا کنون درگیری بین نیروهای امنیتی عراق و تروریست‌های داعش که از کشورهای مختلف به این کشور سرازیر شده‌اند بدون وقفه ادامه داشته است.