کد خبر 321797
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷

رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی از رشد 215 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سه ماهه نخست سال نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته خبر داد و گفت: کمبود هتل‌های 4 و 5 ستاره از جمله مشکلات پیش‌روی سازمان گردشگری و دولت است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز پس از بازدید از روند مرمت گنبد مسجد امام اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید تعداد موزه‌های ایران بیش از تعداد فعلی باشد، علی‌الخصوص موزه‌هایی که توسط بخش مردمی و خصوصی اداره می‌شود.

وی از توجه به بخش توسعه موزه‌ها به عنوان اولویت سازمان گردشگری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید خبر داد و با اشاره به افتتاح موزه مردم‌شناسی شرق اصفهان در پیش از ظهر امروز گفت: موزه مردم‌شناسی شرق اصفهان حاصل زحمت مردم بخش محمدآباد بود که در اشل و قد و قامت خود بسیار ارزشمند است البته جای کار بیشتری را می‌طلبد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: احیا و مرمت بخشی از بنای تاریخی و هویتی مثل موزه مردم‌شناسی شرق ثمره نوع تفکر و توجه به قدمت و هویت تاریخی کشور توسط مردم است.

وی افزود: باید فرهنگ توسعه موزه‌ها و جمع‌آوری اشیاء و آثار هنری که دارای هویت قدیمی و تاریخی است در بین مردم افزایش یابد.

سلطانی‌فر در ادامه سخنان خود پیرامون بیان آخرین آمار گردشگران و توضیح روند برنامه‌ریزی دولت برای توسعه صنعت گردشگری ابراز کرد: با رویکرد خوبی که دولت تدبیر و امید داشته است رغبت و میل گردشگران خارجی به ویژه مردم شرق دنیا قابل محسوس بوده است.

رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در ادامه از رشد 215 درصدی ورود گردشگران خارجی به کشور در سه ماهه نخست سال نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: امیدوار هستیم با توجه به تأکیدات و توجه هیئت دولت و شخص رئیس جمهور توریست‌هایی که با تور وارد ایران می‌شوند در ماه‌های آتی افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: کمبود هتل‌های 4 و 5 ستاره از جمله مشکلات پیش‌روی سازمان گردشگری و دولت است که امیدواریم با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدنظر در سه تا چهار سال آینده با کمک صندوق توسعه ملی این مشکل را جبران کنیم.

سلطانی‌فر تأکید کرد: میزان ظرفیت کشور ایران با توجه به پتانسیل‌های زیاد از لحاظ گردشگری طبیعی و تاریخی تعداد هتل‌های پذیرای گردشگران خارجی با استانداردهای جهانی باید بسیار بیشتر از این باشد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: ما باید در پایان برنامه 1404 میزان 20 میلیون گردشگر با ورود حدود 25 میلیارد دلار سرمایه را به کشور داشته باشیم.

سطانی‌فر گفت: متأسفانه در حال حاضر شرایط میزبانی ایران برای جذب گردشگران خوب نیست و با گذشت زمان حدود 8 سال از برنامه 20 ساله امروزه تنها موفق به جذب 4.5 میلیون گردشگر در سال را شده‌ایم.

رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: قطعاً رسیدن ظرفیت جذب گردشگر از 4.5 میلیون به 20 میلیون نفر در 11 سال باقی مانده از برنامه 20 ساله کار سخت و دشواری است و جا دارد در این زمان فرصت را مغتنم شمرده و از همه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به عرصه توسعه صنعت گردشگری دعوت به عمل آورم.

رئیس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور در پایان از اراده و تصمیم دولت برای سرعت‌ بخشیدن به رشد و توسعه بخش گردشگری خبر داد.
منبع: فارس