عکس العمل شتاب‌زده و گاف دوباره آشنا در حالی مطرح می‌شود که از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، بیشتر رسانه‌های کشور از جمله خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) و رسانه‌های همسو با این جریان، از سریع القلم به عنوان مشاور رئیس جمهور یاد می‌کردند و هیچ گاه تکذیبیه و اعتراضی از جانب مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور به این مسئله مطرح نشد.

گروه سیاسی مشرق - هفته گذشته مشرق در گزارشی به حضور مشاور رئیس جمهور در امور بین‌الملل، در چهل و چهارمین کنفرانس داووس با پوشش کاملاً غربی اشاره کرد.

بعد از انتشار این گزارش، صدا و سیما نیز در یکی از برنامه‌های خود، اشاره‌ای به این ماجرا داشته و سؤالاتی را از نهاد ریاست جمهوری می‌کند که سبب عصبانیت مشاور رئیس جمهور در امور رسانه می‌شود.

"حسام‌الدین آشنا" مشاور رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما، به نسبت‌دادن لقب "مشاور" برای دکتر محمود سریع‌القلم در برنامه تلویزیونی "گزارش هفتگی" اعتراض کرده است!

آشنا در نامه خود آورده است: "از آنجا که بارها به صورت شفاهی و کتبی به آن سازمان محترم تذکر داده شده است انتصابات ریاست محترم جمهوری صرفاً از طریق سایت رسمی دفتر ریاست جمهوری اعلام می‌شود، اصرار بر خلق مشاور و سپس همراه‌کردن وی با هیئت همراه رئیس‌جمهور در داووس و در نهایت نقد پوشش ایشان را نمی‌توان اشتباهی عادی تلقی کرد."

اعتراض آشنا معطوف به نمایش تصویر دکتر "محمود سریع‌القلم" همراه با کروات و پوشش غربی در اجلاس داووس است که در این برنامه تلویزیونی از مشاور رئیس‌جمهور درخواست شده بود در دیدارها و جلسات بین‌المللی پروتکل‌های رسمی جمهوری اسلامی در نحوه پوشش را رعایت کند.

تأخیر هفت‌ماهه آقای آشنا در تکذیب مشاور بودن سریع‌القلم در حالی مطرح می‌شود که از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، بیشتر رسانه‌های کشور از جمله خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) و رسانه‌های همسو با این جریان، از سریع‌القلم به عنوان "مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور بین‌الملل" یاد کرده و هیچ‌گاه تکذیبیه و اعتراضی از جانب مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور به این مسئله مطرح نشد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)؛ تاریخ : 1392/9/14

 
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)؛ تاریخ: 1392/9/26

 
پایگاه خبری آفتاب؛ تاریخ 1392/10/7


پایگاه خبری آفتاب؛ تاریخ 1392/7/25




پایگاه خبری عصر ایران؛ تاریخ 1392/7/23

در مراسم تحلیف رئیس جمهور در مجلس نیز سریع القلم به عنوان یکی از همراهان و مشاوران رئیس جمهور معرفی شده که وی را در مراسم همراهی کرده است.


پایگاه خبری تابناک تاریخ: 1392/5/13

با وجود اینکه "حسام‌الدین آشنا" انتصاب دکتر سریع‌القلم به عنوان مشاور رئیس جمهور را رد می‌کند، این سمت هیچ‌گاه توسط سریع‌القلم رد نشده و در مصاحبه‌ای که وی با خبرگزاری تسنیم داشته است با تأیید عنوان "مشاور رئیس جمهور" برای خود، اعلام می‌کند "در گفت‌وگوی خود، نه به عنوان مشاور رئیس‌جمهور، بلکه به عنوان استاد دانشگاه شهید بهشتی، صرفاً به بیان دیدگاه‌های شخصی خود خواهد پرداخت."[1]

قبل از این نیز دکتر آشنا به عنوان یکی از همراهان با سواد و متخصص رئییس‌جمهور در امور رسانه، یکی از گزارش‌های منتشر شده در پایگاه مشرق که به نقل از روزنامه شهروند درج شده بود را بدون ارسال نامه رسمی یا تماس با سایت، در وبلاگ خود(!) تکذیب کرده بود که چنین اقداماتی توسط فردی که دارای مدرک دکترای ارتباطات و آشنا به مسائل رسانه است، اقدامی کاملاً غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد.

[1] -http://www.tasnimnews.com/Home/Single/222056