کد خبر 270646
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷

عوامل انتحاری سفارت ایران در بیروت پیش از انفجار خود بهترین غذاها و نوشیدنی‌های هتل را مصرف کرده بودند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، چندی پیش 2 انفجار در نزدیکی سفارت ایران در منطقه «بئر حسن» در جنوب بیروت رخ داد که بر اثر آن دست کم 23 نفر شهید و بیش از 150 نفر زخمی شدند. بر اثر این 2 انفجار خسارتهای فراوانی به ساختمانهای مسکونی و تجاری و خودروها وارد شد.

چندی بعد اعلام شد که انفجار اول را یک تروریست انتحاری انجام داده و خود را در آن مکان منفجر کرده و هنگام خروج شهروندان و دستگاههای حامی سفارتهای ایران و یمن، دومین خودرو بمبگذاری شده منفجر شد که خسارتها و تلفات زیادی به جا گذاشت. 

عاملان این انفجارها 2 جوان سلفی به نام «معین ابوضهر» اهل منطقه صیدا و دیگری «عمر صبحه» اهل عکار لبنان بودند که وابسته به جماعت «احمد الاسیر» بودند که چندی پیش در یک درگیری با ماموران امنیتی و ارتش لبنان ناپدید شده و احتمال می‌رود که به سوریه رفته باشد. 

این 2 عامل انتحاری در یکی از هتل‌های گرانقیمت بیروت اقامت داشتند که نگاهی به لیست شام و صبحانه آنها پیش از این عملیات انتحاری جالب است.

شام این 2 به مبلغ 120 دلار بوده که شامل لیست کاملی از انواع کباب‌ها یعنی 7 نوع آن (گران‌ترین غذای بیروت)، ماهی هامور و میگو کباب شده، به همراه سیب زمینی سرخ شده، دو نوع سالاد، حمص(نخود آرد شده با ارده)، آب پرتغال طبیعی و نوشابه گاز دار بوده و  آجیل نیز به طور کامل خورده شده است.

همچنین برای صبحانه به مبلغ 40 دلار از بیرون از هتل غذا سفارش داده شده بود.