قرعه کشی لیگ جهانی 2014 والیبال در اجلاس سالیانه این دپارتمان در مقر FIVB در لوزان سوئیس برگزار شد و دپارتمان لیگ جهانی به قدرت والیبال ایران اذعان کرد و ایران با تیم های برزیل، لهستان و ایتالیا در گروه یک همگروه شد.

سرویس ورزشی مشرق - اجلاس سالیانه دپارتمان لیگ جهانی در مقر FIVB در لوزان سوئیس برگزار شد و دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به عنوان یکی از اعضای این دپارتمان در این اجلاس شرکت کرد.

برنامه و نتایج کامل لیگ جهانی والیبال +جدول رده بندی

در این اجلاس گزارشات لیگ جهانی 2013 ارائه و مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه برگزاری لیگ جهانی 2014 بررسی و مقرر شد این مسابقات در سال 2014 با شرکت 28 تیم در سه گروه یا سه سطح برگزار شود و تیم ها با توجه به رنکینگ سال گذشته شان، در یکی از این سه گروه یا سطح قرار گرفته شوند و تیم های تراز اول والیبال دنیا در گروه یک، تیم های متوسط در گروه دو و دیگر تیم ها در گروه سه قرار می گیرند و در پایان مرحله مقدماتی و بین قاره ای از گروه یک با توجه به میزبان مرحله نهایی چهار یا پنج تیم و از گروه دو یک تیم به مرحله نهایی صعود کنند.

با توجه به اینکه تیم ایران در دوره پیش در مکان  نهم قرار گرفت و اکنون در رده بندی جهانی در رده دوازدهم قرار دارد، همچنین باتوجه به عملکرد این تیم در مسابقات گذشته، در لیگ جهانی 2014 به عنوان یکی از تیم های تراز اول والیبال دنیا در دسته یک گروه یک با برزیل، لهستان و ایتالیا همگروه شد.

به گزارش مشرق، مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال سال 2014 از دوم خردادماه سال 1393 آغاز می شود و تا 15 تیرماه سال 93 ادامه خواهد داشت.
بر اساس اعلام دپارتمان لیگ جهانی مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال سال 2014 در هفت هفته برگزار می شود و هر تیم 12 مسابقه برگزار خواهد کرد که در مجموع، در شش بازی مهمان و در شش بازی میزبان خواهد بود.

گروه بندی کامل این رقابت ها به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال به شرح زیر است:

گروه یک
دسته A: ایران، برزیل، لهستان، ایتالیا
دسته B: روسیه، امریکا، بلغارستان، صربستان

گروه دو:
دسته C: بلژیک، کادانا، استرالیا، فنلاند
دسته D: آرژانتین، آلمان، فرانسه، ژاپن
دسته  E: هلند، کره جنوبی، پرتغال، جمهوری چک

گروه سه:
دسته F: تونس، ترکیه، کوبا ، اسپانیا
دسته G: پوتوریکو، چین، اسلواکی و مکزیک

همچنین تیم آخر گروه دو به گروه سه سقوط و تیم اول گروه سه به گروه دو صعود خواهند کرد.

به گزارش مشرق، برنامه کامل بازی های دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال در گروه ایران نیز به صورت زیر است: (اسامی تیم های میزبان اول آمده است. هر تیم چهار بار با هریک از حریفان همگروه خود و در مجموع 12 بازی در دور مقدماتی انجام خواهد داد)

2و 4 خرداد 93: برزیل – ایتالیا

9 و 11 خرداد 93: برزیل – لهستان ، ایتالیا – ایران

16 و 18 خرداد 93: برزیل – ایران ، ایتالیا – لهستان

23 و 25 خرداد 93: لهستان – ایتالیا ، ایران – برزیل

30 خرداد و یک تیر 93: ایران – ایتالیا ، لهستان – برزیل

6 و 8 تیر 93: ایران – لهستان

13 و 15 تیر 93: ایتالیا – برزیل ، لهستان – ایران