کد خبر 252515
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴

دکتر روحانی رئیس جمهور جدید ایران در نخستین سفر خود به نیویورک برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مهر 1392، با سران 11 کشور دیدار و ملاقات کرد.

گروه بین‌الملل مشرق - محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران در آخرین سفر خود به نیویورک برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مهر 1391، در مدت 5 روز اقامت در نیویورک تنها با سران 3 کشور خارجی دیدار کرد. این سه مقام عبارت بودند از رئیس جمهور بولیوی (واقع در آمریکای جنوبی) و سران دو کشور دیگر در آفریقا (کومور و سوایزلند).

این در حالی است که دکتر روحانی رئیس جمهور جدید ایران در نخستین سفر خود به نیویورک برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مهر 1392، توانست با سران 11 کشور دیدار و ملاقات کرد که بیشتر این ملاقات‌ها به درخواست طرف مقابل انجام شد.

پادشاه سوایزلند

روحانی علاوه بر این، با یک وزیر خارجه (وزیر خارجه آلمان به عنوان سرپرست هیات کشورش) و سه مقام ارشد بین المللی شامل «اکمل الدین احسان اوغلو» دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد در بحران سوریه، «کاترین اشتون» نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «هرمان ون رمپوی» رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز ملاقات داشت.


مقایسه کمی و کیفی ملاقات های رئیس جمهور ایران در سفر به سازمان ملل متحد در مهر ماه 1391 و 1392 و تغییر جایگاه دیپلماسی کشور در تصاویر زیر از نظرتان می‌گذرد.

{$sepehr_album_6400}



asriran.com