باراك اوباما رئيس جمهوري ايالات متحده امريكا، در تماس تلفني با حسن روحاني رييس جمهوري اسلامي ايران، با وي گفت وگو كرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در حاليكه رييس جمهوري اسلامي ايران در حال حركت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه براي خروج از نيويورك بود، اين تماس برقرار شد و طرفين پيرامون مسايل مختلف با يكديگر گفت وگو كردند.

در اين گفت وگوي تلفني، دو طرف بر اراده سياسي براي حل سريع مساله هسته اي تاكيد كرده و زمينه را براي حل موضوعات ديگر و همكاري در مسائل منطقه اي مورد توجه قرار دادند.

در اين گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و آمريكا، همچنين وزراي امور خارجه خود را مامور كردند تا زمينه همكاري هاي لازم را هر چه زودتر فراهم آورند.

باراک اوباما در یک کنفرانس خبری با اشاره به گفتگوی تلفنی با دکتر روحانی اظهار داشت که دو رئیس‌جمهور از تیم‌های خود خواسته‌اند برای رسیدن به یک توافق فوری بر سر پرونده هسته‌ای ایران با یکدیگر همکاری داشته باشند. وی افزود: «با اینکه رسیدن به توافق دشوار است اما با روی کار آمدن دولت جدید (در ایران) یک فرصت منحصر به فرد برای رسیدن به تفاهم با تهران به‌دست آمده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه موانع مهمی برای حرکت رو به جلو و دستیابی به توافق وجود دارد تصریح کرد: «موفقیت به هیچ وجه تضمین شده نیست اما من معتقدم که ما می‌توانیم به یک راه حل جامع برسیم.»

در همین حال یک مقام آمریکایی تصریح کرد که ایالات متحده اسرائیل را در جریان تماس تلفنی باراک اوباما و حسن روحانی قرار داده بود.